Jabra introduceert met Engage AI Complete een nieuwe premiumversie van de Engage AI-software voor contactcenters. Deze oplossing analyseert niet alleen wat er wordt gezegd, maar ook hoe het wordt gezegd. Dit gebeurt volledig in realtime, terwijl storende achtergrondgeluiden worden weg gefilterd.
De klantbeleving vernieuwen
Contactcenters zijn steeds vaker verspreid over meerdere locaties, van drukke kantoren tot thuiswerkplekken. Engage AI Complete helpt medewerkers in die dynamiek door gesprekken live te transcriberen en te analyseren. Hierbij analyseert de oplossing niet alleen wát er gezegd wordt, maar ook hóe. Dankzij directe feedback en Jabra’s ClearSpeech-technologie blijven gesprekken helder, krijgen klanten sneller hulp en ervaren medewerkers minder werkdruk.
Nieuwe functies in Engage AI Complete
AI-gespreksamenvattingen: Gesprekken worden automatisch getranscribeerd en samengevat, wat administratie na afloop vermindert.
Automatische gespreksredendetectie: De reden van het gesprek wordt herkend. Zo worden patronen zichtbaar en processen verbeterd.
Automatische topic-tagging: Belangrijke onderwerpen worden gelabeld. Dit helpt bij het volgen van trends en het coachen van medewerkers.
Klantensentiment: Direct inzicht in het verloop van elk gesprek met een eenvoudige sentimentsscore.
Inzichten & analytics-dashboard: Managers krijgen een overzicht van alle gesprekken, waardoor ze gericht kunnen sturen op kwaliteit en coaching.
Eén platform met realtime spraakintelligentie voor diepere, menselijke interacties
Jabra is uniek in het combineren van toonherkenning, spraak-naar-tekst, generatieve AI en ruisonderdrukking in één oplossing. Met ruim twintig jaar onderzoek en miljoenen geanalyseerde gesprekken als basis, is Engage AI gebouwd op data, inzichten en privacy als uitgangspunt.
Gesprekken worden veilig verwerkt en medewerkers krijgen direct feedback, waardoor ze zich meteen kunnen aanpassen en elk gesprek kunnen verbeteren.
Medewerkers kunnen zich volledig op de klant richten, supervisors verbeteren de teamprestaties met directe coaching inzichten en managers gebruiken realtime data om klantproblemen te signaleren en processen te optimaliseren. Het resultaat: hogere klanttevredenheid, minder verloop onder medewerkers en een efficiëntere organisatie.
“Ons doel is helder: elke medewerker controle geven over zijn of haar toon, gesprekken krachtiger maken en het meeste halen uit elk contactmoment,” zegt Andreas Orebo Wenzel, VP Engage AI bij Jabra.
“Met Engage AI Complete brengen we jaren aan stemonderzoek en generatieve AI-innovatie samen om in te spelen op de belangrijkste behoeften van contactcenters. Engage AI Complete verhoogt de operationele efficiëntie en verbetert zowel de ervaring van de medewerker als de klanttevredenheid, zodat organisaties meer uit elk gesprek kunnen halen.”
Of je nu kiest voor een Jabra-headset voor de optimale ervaring of een andere professionele headset gebruikt, Engage AI Complete is eenvoudig te gebruiken en wereldwijd beschikbaar vanaf juni 2025 voor een adviesprijs van €50 per gebruiker per maand. Engage AI Core blijft beschikbaar voor €25 per gebruiker per maand.
Klik hier voor meer informatie over Engage AI.

