Lebara introduceert een nieuwe campagne die mensen uitdaagt om kritisch te kijken naar hun mobiele abonnement. Uit cijfers blijkt dat veel Nederlanders betalen voor een unlimited abonnement, terwijl de gemiddelde gebruiker slechts 8.7GB per maand verbruikt. Met de nieuwe campagne stelt Lebara de vraag: ‘Heb je dat nou écht nodig?’ De campagne is vanaf deze week te zien op televisie, online en op social media.
De nieuwe campagne bouwt voort op de merkgedachte ‘Logisch’ van Lebara, waarmee de mobiele provider eerder al succesvol consumenten wist te bereiken. Met de boodschap wil Lebara de markt uitdagen om verder te kijken dan alleen prijsvoordelen. De campagne maakt op een herkenbare en humoristische manier duidelijk dat een abonnement op maat vaak een logischer keuze is dan een unlimited abonnement dat niet volledig wordt benut. Want net als een ijsbeer geen winterjas nodig heeft, en iemand met één vierkante meter tuin ook geen zitmaaier, heb je ook geen unlimited data nodig als je vooral thuis op de wifi zit.
Meer flexibiliteit en keuzevrijheid
Lebara biedt keuze uit veel verschillende bundels, zodat klanten hun bundel op persoonlijk gebruik af kunnen stemmen.
Tanja Notenboom, marketing manager bij Lebara: “De markt roept vooral dat iedereen ‘meer, meer, meer’ nodig heeft. Wij vinden het juist belangrijk dat onze klanten alleen betalen voor wat ze echt nodig hebben. Voor de een is dat een hoge databundel van bijvoorbeeld 20 of 40GB, de ander heeft genoeg aan 6GB. Ook begrijpen we dat je soms de ene maand meer en de andere maand weer minder data nodig hebt. Daarom kun je bij Lebara iedere maand gratis je bundel naar boven én beneden bijstellen.”
Distinctive brand assets
In de campagne, die is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Natwerk, komen drie nieuwe distinctive brand assets, ofwel herkenbare elementen van het merk, naar voren.
“Niet alleen in beeld, maar ook in geluid willen we ons op een Lebara manier neerzetten en ons onderscheiden in de markt. “Zo hebben we samen met MassiveMusic een eigen muzikale identiteit ontwikkeld die de essentie van Lebara vertaalt naar geluid: helder, toegankelijk en betrouwbaar. De vaste voice over van Tjitske Reidinga sluit hier naadloos op aan”, aldus Tanja Notenboom.
Daarnaast wordt het aanbod van Lebara tot leven gewekt met nieuwe Lebara merkkarakters, de pebbles, die de aanbieding in campagnes weergeven.
Prijsverlaging 20GB-bundel
Samen met de lancering van de nieuwe campagne heeft Lebara ook de prijs van de 20GB + 250 Sim Only bundel verlaagd. In plaats van €14 per maand betalen klanten nu €11 per maand. Dat betekent dezelfde grote databundel voor een lagere prijs. Daarnaast krijgen zij per maand nu 250 sms’jes in plaats van 150. Nieuwe klanten krijgen de eerste zes maanden 50 procent korting op hun bundel, wat betekent dat zij de eerste zes maanden €5,50 voor de 20GB + 250 Sim Only bundel betalen.
Bekijk hier de eerste TV-commercial: IJsbeer.
Over Lebara
Lebara is er voor iedereen die kiest voor wat ze echt nodig hebben. Gewoon genoeg minuten en data met de beste kwaliteit voor een lage prijs en met een goede service, en dat al twintig jaar lang. De inmiddels ruim 900.000 Lebara-klanten gebruiken een brede keuze in Prepaid en Sim Only abonnementen. Lebara maakt gebruik van het best geteste 5G-netwerk (KPN) van Nederland en is online en op meer dan 1.000 plekken in Nederland verkrijgbaar. Bekijk de website.
Bekijk meer van dit soort berichten.