Zoom en Mitel kondigen een strategisch partnership aan om samen een unieke hybride cloud-oplossing te leveren die Zoom Workplace en Zoom AI Companion integreert met het communicatieplatform van Mitel.
De samenwerking is een antwoord op de groeiende vraag naar hybride unified communications (UC) in het bedrijfsleven. Zoom en Mitel bieden samen een “best-of-both-worlds”-oplossing die veiligheid en controle biedt voor kritieke communicatie, in combinatie met tools voor samenwerking om de productiviteit van bedrijven te vergroten.
Door de integratie van Zoom in Mitel’s hybride producten krijgen gebruikers toegang tot het volledige Zoom Workplace-platform. Binnen Mitel’s Common Communication Framework biedt de Zoom/Mitel-oplossing een volledig geïntegreerde gebruikservaring zonder extra plug-ins, waaronder UC en mobiele app-integraties, integraties op hardware-niveau en zakelijke mogelijkheden zoals gecentraliseerd gebruikersbeheer.
Gebruikers krijgen bovendien toegang tot Zoom Phone met ingebouwde ondersteuning voor Mitel PBX-platforms, ongeacht of deze on-premises of in de cloud worden ingezet. Dit biedt de meer dan 70 miljoen Mitel-gebruikers wereldwijd een uitgelezen kans om hun samenwerking naar een hoger niveau te tillen met Zoom AI Companion, Meetings, Team Chat en meer – mét behoud van hun bestaande investeringen in Mitel.
“Nu organisaties blijven prioriteren op hybride UC-implementaties, is het cruciaal dat gebruikers toegang hebben tot AI-gestuurde, betrouwbare en naadloze oplossingen voor samenwerking”, zegt Eric S. Yuan, oprichter en CEO bij Zoom. “Net als Zoom heeft Mitel een klantgerichte benadering waar een eersteklas samenwerkomgeving voorop staat. Ik kijk ernaar uit om deze samenwerking verder te zien ontwikkelen en om nauw samen te werken met Mitel om de steeds veranderende behoeften van onze gebruikers tegemoet te komen.”
“Effectieve communicatie en samenwerking zijn cruciaal voor iedere moderne organisatie, maar deze zaken worden pas echt transformatief wanneer ze zijn afgestemd op de unieke zakelijke doelen van elke klant. Flexibiliteit en keuze staan centraal in elke Mitel-oplossing en de samenwerking met Zoom versterkt onze capaciteit om deze belofte waar te maken voor onze wereldwijde klanten”, aldus Tarun Loomba, president en CEO bij Mitel. “Zoom heeft een diep begrip van de zakelijke markt en de benodigde flexibiliteit om te voldoen aan de complexe, genuanceerde behoeften van hybride werknemers. Nu hybride communicatie de toekomst van het bedrijfsleven vormt, zien wij deze samenwerking als een katalysator voor verdere innovatie en groei – samen met het Zoom-team.”
Beschikbaarheid
De gezamenlijke oplossing wordt naar verwachting in de eerste helft van 2025 algemeen beschikbaar voor klanten. Geavanceerde mogelijkheden zijn onderdeel van een meerfasig plan en verdere verbeteringen zijn in ontwikkeling.
Over Zoom
Zoom maakt via één enkel platform grenzeloze menselijke verbinding mogelijk. Zoom Workplace — een AI-gedreven, open samenwerkingsplatform dat is ontworpen voor de moderne wereld van werk — stroomlijnt communicatie, verhoogt de medewerkersbetrokkenheid, versterkt de productiviteit, optimaliseert fysieke meetings en biedt flexibiliteit met behulp van externe apps en integraties. Zoom Workplace wordt aangedreven door Zoom AI Companion en bevat oplossingen voor samenwerking zoals Meetings, Team Chat, Phone, Scheduler, Whiteboard, Spaces en Workvivo. In combinatie met Zoom Workplace zorgen zakelijke diensten voor sales, marketing en klantenservice (waaronder Zoom Contact Center) voor sterkere klantrelaties gedurende de gehele klantcyclus. Zoom is opgericht in 2011 en beursgenoteerd (NASDAQ:ZM). Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië.
Meer informatie op zoom.com.