Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Telecom»Voiceworks introduceert nieuw platform Coligo
Telecom

Voiceworks introduceert nieuw platform Coligo

21 juli 20174 Min leestijd
voiceworks-introduceert-nieuw-platform-coligo
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Tijdens haar jaarlijkse partnerevent heeft Voiceworks de innovatieve communicatiesuite Coligo gelanceerd, het next generation platform van Voiceworks met baanbrekende nieuwe mogelijkheden.

Over dit platform, uniek in de wereld, levert Voiceworks zijn vernieuwde Hosted Communications-dienst Managed Voice 3. Coligo biedt een geavanceerd ontwikkelframework die de go-to-market van nieuwe functies en applicaties versnelt en de integratie van software van derden vergemakkelijkt. Het unieke cloud platform biedt de gebruiker hierdoor een totaalwerkplekoplossing waarin alle communicatietoepassingen zijn geïntegreerd. Met het nieuwe platform kan Voiceworks bovendien eenvoudig een schaalsprong maken naar miljoenen gebruikers.

Coligo

De naam van het platform komt voort uit het Latijnse woord voor samenbrengen en legt de associatie met de termen collaboration en collega’s. Coligo is de samenhangende naam voor alle producten en applicaties binnen de nieuwe suite. Coligo GRID is de naam van het technische platform, de opvolger van de traditionele telefonieswitch, gebaseerd op grid computing. Hierover levert Voiceworks met haar partners vervolgens de vernieuwde hosted oplossing Managed Voice 3.

Voorsprong in de markt

Coligo zorgt voor een nog betere kwaliteit van de dienstverlening als het gaat om ontwikkelsnelheid en uptime. Met de lancering van Coligo biedt Voiceworks haar partners een toekomstbestendig platform met een reeks unieke functies en voordelen waarmee ze gezamenlijk een voorsprong nemen in de markt.

“We hebben onszelf overtroffen”, aldus Stijn Nijhuis, CEO van Voiceworks. “Het nieuwe platform is compleet opgebouwd in Elixir, de allernieuwste programmeertaal in telecom. Elixir is een dynamische en functionele programmeertaal, ontworpen om schaalbare en onderhoudbare applicaties mee te bouwen. Hiermee hebben we een fundament gelegd voor communicatietoepassingen voor de komende twintig jaar.” Medewerkers van organisaties stellen steeds andere en specifiekere eisen aan bereikbaarheid. Ze willen naadloos kunnen switchen van een telefoongesprek naar een videogesprek en zelf besluiten waar en wanneer ze bereikbaar zijn. Of een gesprek starten op de mobiele telefoon en deze onopgemerkt overnemen op de desktop. Om aan dit soort behoeften te kunnen voldoen heeft Voiceworks één geïntegreerd platform ontwikkeld voor vaste-, mobiele- en web-communicatiediensten. Niet langer draaien er aparte platformen voor aparte diensten maar is alles binnen één applicatielaag en architectuur geïntegreerd.

Oneindig veel mogelijkheden door integraties

Nijhuis: “De mogelijkheid tot integreren met andere software zorgt ervoor dat we honderden verschillende applicaties aan kunnen laten sluiten, zonder maatwerk en zonder vast te lopen.” Een ander voordeel is dat de ontwikkelsnelheid hiermee ook aanzienlijk verbetert. “Ontwikkelingen kunnen in één keer centraal worden doorgevoerd in plaats van op alle losse applicaties, zodat we sneller kunnen reageren op vragen uit de markt. Bovendien kunnen onze partners die ook software ontwikkelen dit efficiënt zelf gaan doen op ons platform dankzij open API’s, waarmee de mogelijkheden letterlijk eindeloos zijn.”

Uitgebreidere functies voor regie over bereikbaarheid

De bereikbaarheidsapplicatie Reach, waarmee je je persoonlijke bereikbaarheid tot in detail instelt, is in de nieuwe versie beschikbaar voor zowel vaste als mobiele gesprekken. Met Coligo DESKTOP kunnen inkomende gesprekken worden herkend, actieve gesprekken worden beheerd (Call control) en is direct het beschikbaarheidsoverzicht van collega’s binnen de organisatie te overzien. Het unieke aan de oplossing is dat de audio nog steeds via een deskphone of mobiel toestel kan lopen, of uiteraard via de UC-applicatie.

Naast de welbekende functies uit de huidige hosted oplossing van Voiceworks biedt Managed Voice 3 ook andere nieuwe features aan de hand van input van Voiceworks-partners, zoals: één voicemailbox voor zowel vast als mobiel, uitgebreide wachtrijstrategieën en een handige terugbelfunctionaliteit. Ook is het pakket aan wachtrijfuncties flink uitgebreid en wordt het mogelijk om contacten en agenda’s te synchroniseren met de Office365 Connector. Voiceworks ondersteunt daarnaast op het platform het nieuwe encrypted SIP en HD voice codec.

Uniek ontwikkelmodel

Het ontwikkelmodel van Coligo is uniek in Nederland. Nieuwe features zullen in nauw overleg met Voiceworks-partners aan het nieuwe platform worden toegevoegd. Deze features zullen niet in grote updates worden gelanceerd, maar druppelsgewijs via continuous delivery worden uitgerold. Op die manier blijven zowel het flexibiliteits- als het kwaliteitsniveau van het platform gewaarborgd en blijft de functionaliteit nauw aansluiten op de behoeften van de eindgebruiker.

Gerelateerd

Vorige artikelHelder Telecom & ICT voegt The Voice of O365 toe aan portfolio
Volgende artikel 3CX neemt Askozia over voor verdere groei in Duitsland

Gerelateerde berichten

GFT lanceert met “Asteria” uniek multivendor telecomplatform

Apple CEO Tim Cook bezoekt NXP in Eindhoven

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!