De Wertgarantie Groep kon in het afgelopen boekjaar 1,8 miljoen nieuwe contracten afsluiten, waarbij vooral het segment elektronicaverzekeringen het goed deed. Dat maakte Patrick Döring, voorzitter van de Raad van Bestuur van Wertgarantie Groep, onlangs bekend.
In de segmenten consumentenelektronica en fietsen werden in totaal 1,8 miljoen nieuwe contracten gesloten, 200.000 meer dan in het voorgaande jaar. De portefeuille bereikte eind 2022 een totaal van 7,2 miljoen contracten. De premie-inkomsten bedroegen 373 miljoen euro en de Groep realiseerde zo een nettowinst van 35 miljoen euro. Het aantal medewerkers van het in Hannover gevestigde bedrijf steeg van 1.000 naar ruim 1.200.
Elektronicaverzekeringen worden steeds populairder bij eindklanten en vormen een belangrijke aanvullende activiteit voor de vakhandel. Als een van de belangrijkste aanbieders op dit gebied heeft de Wertgarantie Groep zojuist haar balans voor het boekjaar 2022 gepresenteerd. Patrick Döring, voorzitter van de Raad van Bestuur, was tevreden: “We hebben qua nieuwe contracten weer het niveau van voor Corona bereikt”, zei hij bij de presentatie van de cijfers.
Patrick Döring ziet duidelijk een succesfactor in de op de vakhandel afgestemde verkoopstructuren: “De dalende klantenfrequentie die de handel in de afgelopen jaren heeft gekend, biedt ook kansen: de klanten die in de winkel komen gedetailleerd en intensief adviseren. De tijd gebruiken om bijverdiensten uit te werken en in het hoofd en geheugen van de klant te blijven, is vooral in een gespannen economische situatie van levensbelang.”
Dit jaar viert Wertgarantie het 60-jarig bestaan. In Duitsland levert de organisatie ook reparatiediensten en is het ook mogelijk tweedehands apparatuur te verzekeren.