Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»Telefoon en e-mail in Duitsland nog altijd de belangrijkste communicatiekanalen
Achtergrond

Telefoon en e-mail in Duitsland nog altijd de belangrijkste communicatiekanalen

24 augustus 20233 Min leestijd
Telefoon en e-mail de populairste communicatiekanalen wanneer consumenten contact opnemen met bedrijven, zo blijkt uit  recent onderzoek van marktonderzoeksinstituut YouGov in opdracht van de Duitse tak van Enreach. Maar ook verschillende soorten chat- en sociale mediakanalen spelen een steeds belangrijkere rol, vooral bij de jongere doelgroepen.
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Telefoon en e-mail de populairste communicatiekanalen wanneer consumenten contact opnemen met bedrijven, zo blijkt uit recent onderzoek van marktonderzoeksinstituut YouGov in opdracht van de Duitse tak van Enreach. Maar ook verschillende soorten chat- en sociale mediakanalen spelen een steeds belangrijkere rol, vooral bij de jongere doelgroepen.

Het onderzoek, waaraan meer dan 2.000 mensen in Duitsland deelnamen, werpt licht op de verschillende communicatiekanalen die consumenten gebruiken om contact op te nemen met bedrijven. Daaruit blijkt dat telefoon en e-mail nog steeds de meest gebruikte kanalen zijn: 74 procent van de ondervraagden geeft aan de telefoon te gebruiken, gevolgd door 65 procent die via e-mail contact opneemt met bedrijven.

Alternatieven

Het onderzoek laat ook zien hoe verschillende soorten chat door consumenten worden gebruikt. 16 procent van alle respondenten geeft aan met bedrijven te chatten via messengers als WhatsApp. In de leeftijdsgroep van 18 tot en met 24 jaar was dit zelfs 23 procent, tegenover slechts twaalf procent onder de 54-plussers.

Daarnaast geeft 15 procent van alle respondenten aan de chat met een bedrijfsmedewerker op de bedrijfswebsite te gebruiken. Deze vorm van contact is vooral populair bij de leeftijdsgroep van 35 tot 44 jaar (25 procent gebruikt dit communicatiekanaal), terwijl het chatten met een bot op de bedrijfswebsite vooral populair is bij 18 tot 24-jarigen: 20 procent gaf in deze leeftijdsgroep aan chatten met bots op de site, was het gemiddelde voor alle leeftijdsgroepen slechts 12 procent.

Naast consumenten die chatfuncties gebruiken op bedrijfswebsites, geeft nog eens 33 procent van de ondervraagden aan contactformulieren te gebruiken. Deze resultaten onderstrepen het belang van de website van een bedrijf als centraal aanspreekpunt voor klanten en prospects. “Chat is vaak efficiënter en sneller dan communicatie via e-mail, zoals uit ander onderzoek al blijkt: vragen en gedetailleerde vragen kunnen in livechat direct worden verduidelijkt, wat deze vorm van communicatie even aantrekkelijk maakt voor bedrijven als consumenten.” Axel Gibmeier, directeur klantcontactoplossingen bij Enreach.

Nieuwe oplossing

Om aan de verschillende eisen te voldoen en klanten te voorzien van op maat gemaakte bouwstenen voor efficiënte klantcommunicatie, biedt de specialist voor AI-gebaseerde bots, unified communications en andere communicatieoplossingen in Duitsland een nieuwe social messaging-oplossing voor zeer efficiënte, servicegerichte klanten communicatie. “Onze social messaging-oplossing zorgt ervoor dat klanten de contactkanalen van hun voorkeur kunnen gebruiken, terwijl bedrijven deze vragen bijzonder efficiënt kunnen beantwoorden”, zegt Axel Gibmeier, Director Customer Contact Solutions DACH. Hiervoor biedt Enreach een centrale webbased inbox aan, waarmee medewerkers snel overzicht krijgen van binnenkomende berichten op verschillende communicatiekanalen en er in groep aan kunnen werken zonder heen en weer te hoeven schakelen tussen verschillende applicaties.

Gerelateerd

Vorige artikelGamma Communications neemt cybersecurityspecialist Satisnet over
Volgende artikel KPN opent virtuele winkel

Gerelateerde berichten

AI centraal tijdens succesvol Vision event van KPN Partner Network

Doek valt definitief voor BCC

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!