Wat betekent de sterke opkomst van UCaaS de afgelopen anderhalf jaar voor de VoIP markt?
Waar staan jullie met mobiele integratie, clouddiensten en de toenemende integratie van contact center-functionaliteit? We vroegen Speakup aan de hand van zes vragen waar ze nu staan en wat hun verwachtingen zijn voor de nabije toekomst
Overwegen jullie nieuwe telefoonproposities, zoals Zoom, in jullie portfolio op te nemen?
We zien al jaren de opkomst van UCaaS en hebben al diverse integraties en koppelingen met video-oplossingen. Daarnaast zijn we ook bezig met de integratie van chat. Het is geen pure telecom meer waar het gaat om de belminuten, maar we zien een duidelijke verschuiving van de manier van verbinden en communiceren.
Veel van jullie concullega’s nemen bedrijven over die zich meer met IT-Cloud bezighouden. Overwegen jullie ook zo’n overname of bieden jullie dit al?
We werken veel samen met partners en universiteiten op dit gebied, als autonome aanbieder met de voorkeur voor open netwerken willen we juist samen ontwikkelen aan de integraties.
Hetzelfde zie je bij het toevoegen van contact center functionaliteit. Waar staan jullie op dit gebied?
Hier hebben we een aantal gespecialiseerde partners die we ondersteunen. Daarnaast zien we ook de integratie en functionaliteit voor gebruikers van MS Teams opkomen en bieden we standaard een aantal basisfunctionaliteiten vanuit onze oplossingen.
Hoe staat het met de mobiele tak?
Doordat we vanuit Speakup twee verschillende mobiele netwerken kunnen aanbieden, zien we een toenemende vraag op het gebied van Vast&Mobiel. Dit is onze oplossing waarbij de SIP-trunk gekoppeld kan worden met een gecombineerd mobiel aanbod. Deze oplossing wordt, in combinatie met verdere UCaaS platformen, als een ‘must’ gezien voor het hybride werken.
Zijn jullie partners in staat te schakelen in deze snelle veranderingen?
Het is van belang dat je in overleg blijft met elkaar, waarbij authenticiteit en persoonlijk contact voorop staat. Er zijn zoveel mogelijkheden wanneer het aankomt op ‘communicatie’ oplossingen voor  (eind)gebruikers. De partner moet zich heel bewust zijn van zijn/haar meerwaarde in de (toekomstige) oplossing en als operator moet je duidelijk zijn in wat je wel en niet zelf doet. Dit is iets wat we duidelijk hebben gemerkt en waardoor we ook vaker de partner betrekken, en helpen, bij de ontwikkelingen en keuzes bij deze snelle veranderingen.