Een fysieke winkel is vaak de enige plek om een product uit te kunnen proberen voordat je het koopt. En als je vragen hebt over producten is niets zo fijn als het direct te kunnen vragen aan experts, zegt Samsung.
Consumenten kunnen in de winkel experimenteren met Samsungs nieuwste smartphonecamera’s of hun conditie monitoren met de nieuwe smartwatch. Verder kunnen ze advies inwinnen over smartphones, smartwatches, tablets of accessoires en of reparaties uitvoeren. Schermreparaties nemen hooguit een uur in beslag.
In de Experience Store organiseert Samsung verder workshops, bijvoorbeeld over het beveiligen van mobiele data en het maken van professionele foto’s met je smartphone.
In de afgelopen jaren heeft Samsung diverse popupwinkels gehad, onder meer op Utrecht CS ter promotie van de Galaxy S8 en Galaxy S8+. Om de Galaxy Note7 onder de aandacht te brengen, werden tijdelijke winkels in Amsterdam en Rotterdam geopend. Ook heeft Samsung een bescheiden toonzaal gehad aan de PC Hooftstraat in Amsterdam.
Samsung heeft Apple nog niet echt gevolgd met megastores. Wel zijn in in februari in New York, Los Angeles en Houston eigen winkels geopend ter gelegenheid van de lancering van de Galaxy S10.
Volgende artikel Omzet T-Mobile en Tele2 samen evenaart omzet Vodafone in 2018