Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»Ooit eens een klant ontmoet? En, beviel het?
    Achtergrond

    Ooit eens een klant ontmoet? En, beviel het?

    16 april 20153 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Zo, beste telecomdirecteur/manager… druk met het hoofd boven water houden? Vooral in de reactieve sfeer met het oplossen van problemen en calamiteiten? Toch die mensen eruit? Hoe krijgen we het pas geleverde systeem toch netjes aan de praat?

    Of zit u in de pro-actieve sfeer? Veroveren die markt en wel  ‘zo en zo!’ Ik ga het met u vooral over dit laatste hebben.

    Ik doe even een inschatting hoe dat nu bij u in zijn werk gaat…U kijkt naar wat u voor diensten en producten in het portfolio heeft en zoekt daar, al of niet bewust en onderbouwd, een markt bij. Bedenkt een paar mooi wervelende teksten voor elk product, paar advertenties plaatsen, brochures introduceren in de sales-meeting en hup…gas! ‘ Rammen jongens, afspraken maken en verkopen die handel!’

    Een heel klein dingetje wordt dan even overgeslagen en niet echt noemenswaardig naar gekeken. Een kleine futiliteit weliswaar… maar wil hem/haar toch even onder de aandacht brengen:…..de klant!

    Want beste telecomdirecteur/manager….wie is dat nou eigenlijk? Ja, u kent ze van de betaalde facturen die binnenkomen, en u kunt ze als naam gebruiken om te pochen bij uw netwerkbijeenkomsten. En heel misschien bent u er zelfs wel eens geweest…als er ergens een probleem of ongenoegen was. Of dat u de champagne ging opentrekken i.p.v. van uw account-manager die de credits eigenlijk verdiende…’ tja, dit was zo’n belangrijke order dat belangrijke ik toch wel even acte-de-presence moest geven…’

    Ja, ik weet het…ik heb mijn teneur weer te pakken en weet dat ik veel commentaar zal krijgen omdat ik probeer de spreekwoordelijke ‘ schop onder de k**ten’ te geven. Maar ik bouw nu een restrictie in voor de klagers! Je mag pas klagen als:

    Je iedere week een afspraak hebt staan met een (eind) klant. En die afspraak heeft dan maar een ding als doel: inventariseren wie de klant eigenlijk is? Wat hem of haar bezig houdt, hoe ze geïnformeerd willen worden, welke uitdagingen ze het hoofd moeten bieden, hoe ze hun eigen activiteiten combineren met die van u etc. Oftewel een marketing gesprek in optima-forma. Zonder verkoopdoel.
    Doordat u al jaren iedere week zo’n gesprek voert met het diverse scala aan klanten dat u heeft, weet u precies hoe, en bij wie, u uw diensten-en productportfolio moet presenteren. U laat u niet in de luren leggen door opemrkingen van uw verkoopafdeling die roepen ‘ ja, maar onze klanten bla bla bla…’ Want…u kent ze als geen ander!

    Want, en nu richt ik me dan op diegene die dat nog niet doen,….het is toch van de gekke als u dat niet doet? Alles, alles, alles draait om die koninklijke hoogheid die we klant noemen….en u zit een beetje in uw te dik gestoffeerde leren fauteuil daar uitspraken over te doen…en u kent ze niet eens? Ja..van verhalen en onderzoeken. Hup….opstaan…naar uw assistente lopen (als u die heeft) en een lijst samenstellen met een dwarsdoorsnee…..’ik wil graag iedere week een afspraak met een van deze klanten’ En anders doet u het zelf.

    Ik weet dat deze column mij geld gaat kosten. Want een behoorlijk deel van mijn inkomsten genereer ik met name door deze gesprekken voor mijn klanten te voeren. Aan het begin van iedere opdracht! Huur me dan maar in voor het helpen bij het opstarten van dit proces en de vragenlijst. Kom ik ook weer eens uit mijn luie stoel.

    Rex Vermeulen is al vele jaren actief in de telecomsector. Hij is momenteel onder andere directeur van Mentor Marketing en Communciatie, dat betrokken is bij diverse evenementen in de telecomsector.

    Gerelateerd

    Vorige artikel’t Blijft een vak
    Volgende artikel Snelheid is noodzakelijk: LTE voor het bedrijfsleven (door Frank de Jong, Orange Business Services)

    Gerelateerde berichten

    Strategische samenwerking Axians en Odido biedt optimale bereikbaarheid

    Strategische samenwerking Axians en Odido biedt optimale bereikbaarheid

    XTIUM breidt uit naar Europa en opent EMEA-hoofdkantoor in Rotterdam Leon Schuurmans

    XTIUM breidt uit naar Europa en opent EMEA-hoofdkantoor in Rotterdam

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!