NEC is voor het achtste jaar op rij erkend als de nummer één leverancier van telefoonsystemen voor kleine en middelgrote bedrijven (SMB). Daarnaast is het de nummer twee wereldwijd in het totale segment van unified communications en samenwerking (UC&C). De cijfers komen van MZA Consultants, een toonaangevend telecom- en IT-analistenbureau dat inzicht en analyse levert in eerdere en toekomstige trends binnen de communicatiemarkt.
NEC heeft een rijke geschiedenis in communicatie en blijft zich inzetten voor het leveren van cloud, hybride of on-premise unified communications-oplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven en ondernemingen. De kern van het aanbod is het UNIVERGE® communicatieportfolio, inclusief de SL, SV en UNIVERGE 3C® op locatie gebaseerde communicatieservers, evenals het UNIVERGE BLUE® cloud/hybride aanbod.
“De manier waarop NEC naar de wereld kijkt, gaat over het ondersteunen van onze klanten gedurende hun communicatie-levenscyclus en het leveren van waarde, ongeacht of ze on-premise oplossingen gebruiken, overgaan op een hybride oplossing of migreren naar de cloud, waarbij ze tegelijkertijd toekomstbestendig zijn”, aldus Ram Menghani, President, NEC Enterprise Communications Technology.
Global Expansion MZA’s (www.mzaconsultants.com) rapportage over de wereldwijde Call Control markt (exclusief Multi-Tenant UCaaS voice-oplossingen) laat zien dat NEC de afgelopen acht jaar* alle leveranciers heeft aangevoerd in wereldwijde verzendingen in het MKB-segment (minder dan 100 licenties). Met een huidig marktaandeel van 16% zoals gerapporteerd als een Rolling Annual Total per het derde kwartaal van 2022, ligt NEC ver voor op alle andere bedrijven in dat segment.
“Het recente rapport van MZA benadrukt opnieuw ons succes als leider in zakelijke communicatie”, zegt Ronald Schapendonk, Global Marketing Director voor NEC Enterprise Communications. “Het is een duidelijke erkenning van de kracht van ons aanbod en het vermogen om samen met onze Business Partners en onze klanten wereldwijd te bedienen met uitstekende oplossingen en diensten die echt helpen bij de communicatie-uitdagingen waarmee onze klanten vandaag en in de toekomst worden geconfronteerd. De wereldwijde uitbreiding van onze UNIVERIGE BLUE CLOUD SERVICES (UCaaS en CCaaS) vormt een aanvulling op ons on-premise portfolio en biedt onze business partners en klanten de mogelijkheid om naar wens gebruik te maken van deze diensten.
deze diensten naar wens te gebruiken. Bovendien biedt UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE klanten op locatie een gemakkelijke weg naar een hybride cloud- of volledige cloud-oplossing, waardoor de investering wordt beschermd en de digitale transformatie waarde krijgt”, voegde hij eraan toe.
Krachtig UCaaS- en CCaaS-cloudaanbod
Voortbouwend op haar wereldwijde partnerschap met Intermedia, een toegewijd cloud-communicatiebedrijf, is NEC’s UNIVERGE BLUE een van de meest uitgebreide en krachtige UCaaS en CCaaS cloud-platformaanbiedingen op de markt. Het biedt een scala aan functies, waaronder telefonie, videoconferenties, samenwerking, back-up, beveiliging, het delen van bestanden en contact center mogelijkheden binnen een enkele oplossing. Bedrijven kunnen profiteren van maandelijkse facturering en betalen alleen voor wat ze gebruiken, met volledige flexibiliteit om naar behoefte op te schalen.
Cloudoplossingen in een hybride model
Hybride werken en flexibele implementatiemodellen zijn nu de voorkeurskeuze voor veel bedrijven. Door hun middelen af te stemmen op de huidige bedrijfsbehoeften en te profiteren van schaalbare cloudoplossingen, kunnen zij mogelijkheden creëren voor integratie met bedrijfsapplicaties. Terwijl ondernemingen meer workloads naar de publieke cloud verschuiven, blijft er een sterke vraag om gebruik te maken van bestaande infrastructuur.
UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE breidt on-premise zakelijke telefoonsystemen uit naar de cloud via mobiele en desktop applicaties en voegt ook chat, videoconferencing en mogelijkheden voor het delen van bestanden en samenwerking toe. Het resultaat is een geïntegreerd, alles-in-één, UCaaS-aanbod dat NEC-klanten de flexibiliteit biedt om overal te communiceren en samen te werken, de levensduur en mogelijkheden van hun huidige NEC-telefoonsysteem verlengt en hen in staat stelt hun bestaande hardware en telefoonnummer te behouden en indien nodig geleidelijk te migreren.
De klant heeft volledige keuzevrijheid Als gevolg hiervan hebben NEC-klanten nu de flexibiliteit om te kiezen uit een reeks oplossingen, waaronder een volledig on-premise infrastructuur, een 100% public cloud abonnement gebaseerde oplossing, of een combinatie tussen de twee in een hybride werkmodel. Omdat NEC alle bases dekt en een volledig scala aan keuzes biedt – on-premises, cloud of hybride – zorgt dit ervoor dat NEC en zijn zakelijke partners kunnen bieden wat het beste is voor elke eindklant.
“Eén ding is duidelijk; we zijn hier om te blijven. Of de voorkeur nu uitgaat naar on-premises, cloud-based of een hybride bedrijfsmodel, onze focus ligt op het bieden van keuzevrijheid aan klanten met een spectrum van sterk geïntegreerde aanpasbare oplossingen en diensten. Met onze sterke positie in de on-premises call control markt en de flexibiliteit die we klanten bieden om de nieuwste cloud-diensten toe te voegen ter ondersteuning van hun steeds hybride personeelsbestand, kijk ik ernaar uit om ons marktleiderschap te prolongeren en over twee jaar het 10-jarig bestaan van onze marktleidende positie te vieren”, besluit Schapendonk.
* Bron MZA Call Control (PBX-IP PBX) Marktrapporten 2015-2022