Mitel heeft zijn suite van producten en diensten voor de cloudgedreven mobiele organisatie aangekondigd. Mitel richt zich op de mobiele organisatie, waar bedrijfscommunicatie, inclusief spraak, video, aanwezigheidsinformatie en chat, zich naadloos over alle (mobiele) toestellen uitstrekt. Het nieuwe portfolio bestaat uit Mitel MiCollab, Voice over WiFi-bellen via 4G netwerken, mobiele toepassingen voor het hotelwezen en een uitbreiding van het cloudaanbod.
Mitel MiCollab: biedt unified communicationsoftware voor online samenwerken, presence-informatie, chat en betere bereikbaarheid, die specifiek is ontworpen voor gebruik op smartphonetoestellen (voor Apple, Android, Windows en Blackberry). Het biedt een intuïtieve gebruikersinterface voor realtime spraak, video en samenwerken. Deze mobile-first versie van MiCollab stelt kleine, middelgrote en grote organisaties in staat om geavanceerde functies voor aanwezigheid, zakelijke en persoonlijke contactenlijsten en click-to-call te leveren. Deze functies verbeteren de samenwerking tussen teams, het delen en bewerken van documenten en de bereikbaarheid.
Voice over WiFi-bellen: Mitel is de eerste leverancier van mobiele oplossingen die Voice over WiFi (VoWiFi) via 4G/LTE aanbiedt aan mobiele operators in Azië, Europa en Noord-Amerika. Met Mitels VoWiFi-oplossing, die al wordt gebruikt door grote operatoren zoals T-Mobile in de V.S., waar meer dan 7 miljoen gebruikers via WiFi bellen, kunnen operators nu zakelijke communicatiefunctionaliteit voor smartphones bieden met carrier-grade beveiliging en operationele besparingen.
Uitbreiding clouddienstverlening: met de uitbreiding van het MiCloud-platform naar Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland speelt Mitel in op een groeiende vraag naar cloud-gebaseerde communicatie. Met dit uitgebreide cloudaanbod is Mitel beter voorbereid op de volgende cloud – de mobiele cloud. Operators zoals T-Mobile Nederland maken reeds gebruik van het cloudplatform van het bedrijf.
Uitgebreide klantenservicefuncties voor de mobiele consument: MiContact Center wordt al gebruikt door honderdduizenden contactcentermedewerkers. De uitgebreide analyse- en integratiemogelijkheden leveren een betere klantervaring op waarbij klantgegevens worden geïntegreerd met Internet of Things- en/of Mobile 2 Mobile (M2M)-triggers.
Nieuwe mobiele functies voor het hotelwezen die een meer geïndividualiseerde gastervaring mogelijk maken: Mitel biedt gepersonaliseerde diensten die de interactie tussen hotelgasten en –personeel, die beiden steeds vaker mobiel zijn, verbetert. Mitel’s hoteloplossingen koppelen de smartphone van de gast aan het hotelnetwerk, zodat die een uitbreiding wordt van de kamertelefoon en de gast toegang biedt tot de kamersleutel, voicemail, sneltoetsfuncties en locatiegebaseerde functies voor dienstenlevering. Hotels kunnen hiermee nieuwe diensten aanbieden.
“Gebruikers verwachten rijke en context gerelateerde diensten op het toestel van hun keuze, zodat bedrijfscommunicatie vergelijkbaar wordt met de manier waarop privé op een mobiele telefoon wordt gecommuniceerd en mobiele communicatie op zakelijk niveau kan worden geïntegreerd”, stelt Rich McBee, president en CEO, Mitel. “Het snijpunt tussen mobiele en cloudcommunicatie doorbreekt technische barrières en brengt ons op het punt waar een echt naadloze samenwerking en communicatie mogelijk wordt. Die naadloze ervaring aanreiken aan de klanten is Mitels missie en opdracht.”