Enter your email Address

    • Home
    • Telecom
    • Mobility
    • VoIP
    • ICT
    • IoT
    • Algemeen nieuws
    • Evenementen
    • TBM Magazine
    • Achtergrond
    • Contact
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    Login
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • Telecom
    • IoT
    • Algemeen
      • Vacatures
    • Achtergrond
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Accessoires»Logitech krijgt Nederlandse Hanneke Faber als nieuwe CEO
    Accessoires

    Logitech krijgt Nederlandse Hanneke Faber als nieuwe CEO

    1 november 20234 Min leestijd
    Hanneke Faber treedt op 1 december 2023 toe tot Logitech als CEO. Aan haar de taak de omzetdaling van de producent na corona om te buigen. In de coronaperiode behaalde de Zwitsers-Amerikaanse producent recordomzetten door de toename van thuiswerken. Daarna ging het een stuk minder, door productieproblemen, inflatie en teruglopende verkopen.
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Hanneke Faber treedt op 1 december 2023 toe tot Logitech als CEO. Aan haar de taak de omzetdaling van de producent na corona om te buigen. In de coronaperiode behaalde de Zwitsers-Amerikaanse producent recordomzetten door de toename van thuiswerken. Daarna ging het een stuk minder, door productieproblemen, inflatie en teruglopende verkopen.

    Deze zomer werd bekend dat Bracken Darrell, president en chief executive officer (CEO), het bedrijf zal verlaten om een ​​nieuwe kans te benutten. Het ontslag van Darrell als president, CEO en als lid van de raad van bestuur van Logitech bleef de komende maand bij het bedrijf om een ​​naadloze overgang te garanderen. In lijn met het vastgestelde opvolgingsplanningsproces van de raad van bestuur, nam bestuurslid Guy Gecht de rol van interim-CEO op zich nemen. Darrell leidde Logitech sinds 2013 en wist het bedrijf sindsdien te transformeren van een aanbieder van computersupplies naar een leverancier van supplies voor computers en unified communication. “Na bijna een decennium van consistente groei en het opbouwen van marktleiderschap in meerdere categorieën, denk ik dat dit een goed moment is om het leiderschap over te dragen”, aldus Bracken Darrell. “Ik wil alle geweldige mensen bij Logitech bedanken voor hun werk door de jaren heen. Ik zal met Guy en het bestuur samenwerken om een ​​soepele overgang te garanderen en ik zal een klant, aandeelhouder en blijvende fan van Logitech en zijn producten blijven.”

    Hanneke heeft meer dan 30 jaar ervaring in mondiaal zakelijk leiderschap bij een verscheidenheid aan consumenten-, B2B- en e-commercebedrijven. In die tijd stimuleerde ze de groei en belangrijke transformaties bij bedrijven met een omzet van meerdere miljarden dollars bij drie van ’s werelds toonaangevende productbedrijven: Unilever, Ahold Delhaize en Procter & Gamble. Gedurende haar hele carrière heeft ze zich gericht op innovatie in diverse portefeuilles, waarbij ze een diepe band met eindgebruikers in zowel volwassen als opkomende markten heeft bevorderd, en ze is een leider op het gebied van duurzaamheid van wereldklasse.

    Hanneke komt van Unilever naar Logitech, waar ze als groepspresident leiding gaf aan hun Nutrition-bedrijf ter waarde van 14 miljard dollar. Haar verantwoordelijkheid omvatte meer dan 150 landen en omvatte mondiale merken als Knorr en Hellmann’s, onderzoek en ontwikkeling, de B2B Unilever Food Solutions-activiteiten en een toeleveringsketen van ongeveer 60 fabrieken en contractfabrikanten over de hele wereld. Vorige maand werd Unilever verkozen tot nummer 1 in de ranglijst van de World Benchmarking Alliance van 350 voedingsmiddelen- en landbouwmerken voor verantwoord/duurzaam ondernemen. Hanneke trad in januari 2018 in dienst bij Unilever als President Unilever Europa.

    Retail ervaring interessant voor Logitech

    Voordat ze bij Unilever kwam, was Hanneke Chief Commercial Officer van de wereldwijde retailer Ahold Delhaize, waar ze de omnichannel retailactiviteiten aanstuurde en de e-commerceactiviteiten van het bedrijf uitbouwde tot een wereldwijde top 50 e-commercespeler. Voordat ze bij Ahold Delhaize kwam, bekleedde ze verschillende internationale leiderschapsrollen bij Procter & Gamble, waaronder vice-president en algemeen directeur van de wereldwijde Pantene, Head & Schouders en Herbal Essences; en vice-president en algemeen directeur van Beauty Care, waar ze het merk Max Factor in China lanceerde.

    Hanneke is lid van de raad van bestuur en het auditcomité van Tapestry Inc, het moederbedrijf van de luxemerken Coach, Kate Spade New York en Stuart Weitzman. Voordat Hanneke in 2021 bij Tapestry kwam, was ze vijf jaar lid van de raad van commissarissen van Bayer AG, het life sciences-bedrijf.

    Hanneke heeft een masterdiploma in bedrijfskunde en een bachelordiploma in journalistiek van de Universiteit van Houston, waar ze naartoe ging met een volledige atletiekbeurs voor duiken. Ze was zevenvoudig Nederlands Nationaal Kampioen en een Eervolle Mention All-American.

    Hanneke werd door Fortune magazine erkend als een van de meest invloedrijke internationale vrouwen in het bedrijfsleven, als #23 in de laatste ranglijst van 2021.

    Gerelateerd

    Vorige artikelPrijs smartphones in acht jaar verdubbeld
    Volgende artikel BSU krijgt met Bram Nota nieuwe managing director als opvolger Thijs Jongkind

    Gerelateerde berichten

    Xelion voegt ondersteuning voor Yealink headsets toe

    Hoortoestel verandert van hulpmiddel in gadget

    TBM Magazine

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Vacatures
    • Vacature – Helpdesk medewerker

      • Overal
      • Sona Business
    • Vacature – Accountmanager

      • Overal
      • Sona Business
    • Vacature Support Engineer (FG 6)

      • Eindhoven
      • Pocos
    • (Junior) Field Service Engineer

      • Woerden (Extern)
      • Telemos ICT Solutions Group
      • Full Time
    • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

      • Rosmalen
      • X2com
    Evenementen
    Current Month

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Kerkenbos 1015L
    6546 BB Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?
    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!