Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Omzet Logitech 22 procent lager in Q4
    Telecom

    Omzet Logitech 22 procent lager in Q4

    13 januari 20232 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Logitech International rapporteert 22 procent lagere inkomsten in Q4 2022 en verlaagt de verkoopvooruitzichten.  De Logitech-aandelen daalden met 18,6% bij het openen van de handel in Zürich. De Zwitsers-Amerikaanse maker van toetsenborden, muizen en headsets noemde een moeilijke economische achtergrond en onzekerheden in de toeleveringsketen in verband met de COVID-19-uitbraak in China voor cijfers die CEO Bracken Darrell omschreef als teleurstellend.

    De winst in het voor Logitech derde kwartaal (boekjaar loopt van maart tot maart)  daalde vergeleken met afgelopen jaar met ongeveer 35% tot tussen $ 171 miljoen en $ 176 miljoen. De omzet daalde met 22% tot tussen $ 1,26 miljard en $ 1,27 miljard.

    Het bedrijf zei nu te verwachten dat de verkoop van jaar tot maart tussen 13% en 15% zou dalen op basis van constante wisselkoersen, vergeleken met een eerdere verwachting voor een daling van 4 tot 8%.. Logitech CEO Darrell zei dat de zwakker dan verwachte resultaten een weerspiegeling waren van “uitdagende macro-economische omstandigheden, waaronder een vertraging van de verkoop aan zakelijke klanten in het afgelopen kwartaal”.

    Het bedrijf verlaagde zijn vooruitzichten op basis van de resultaten en “onzekerheid in de beschikbaarheid van het aanbod in verband met de huidige COVID-uitbraak in China”.

    In het laatste fiscale jaar brachten de COVID-beperkingen Logitech naar de hoogste omzet ooit in het tweede kwartaal, dankzij de sterke vraag naar thuiskantoorproducten en computergaming-apparaten.

    Maar sindsdien heeft het te maken met een stagnerende omzet, aangezien veel lockdowns zijn opgeheven, terwijl consumenten somberder zijn geworden en componenten en transportkosten zijn gestegen, wat ten koste gaat van de winstmarges.

    Vontobel-analist Michael Foeth zei na bekendmaking van de cijfers dat de zwakkere resultaten een weerspiegeling waren van een hardere macro-omgeving, ondanks een goede strategie van Logitech.

    “De aanhoudende last van inflatie en vertragende economie voor consumenten zal Logitech de komende kwartalen blijven beïnvloeden. Hoewel het bedrijf duidelijk niet immuun is voor economische cycli, blijft het bedrijfsmodel flexibel en robuust voor de lange termijn.”

    Gerelateerd

    Vorige artikelGoBright slaat vleugels uit in samenwerking met AV- en UC-specialist Diversified
    Volgende artikel Overview; dit kan allemaal met Zoom

    Gerelateerde berichten

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    mitel-bereikt-mijlpaal-van-drie-miljoen-cloud-abonnees

    Mitel rondt herstructurering af en richt zich op toekomst als gezonde organisatie

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!