Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»‘Lancering ClearVox Nexxt is volgende stap in Cloud Communicatie’
    Telecom

    ‘Lancering ClearVox Nexxt is volgende stap in Cloud Communicatie’

    23 december 20164 Min leestijd
    -lancering-clearvox-nexxt-is-volgende-stap-in-cloud-communicatie-
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Het Nederlandse ClearVox heeft een compleet nieuwe versie gebouwd van zijn communicatieplatform; ClearVox Nexxt. Dit nieuwe platform moet de volgende stap zetten in Cloud Communicatie.

    Nick de Haas van Clearvox: “Het platform is ontwikkeld met een IT-gedachte en niet vanuit de klassieke telefoniegedachte. De huidige communicatiesystemen zijn heel erg gericht op telefonie: ‘we hebben een telefoonnummer en daar hangen we een persoon aan’. Wij hebben dat omgedraaid, vergelijkbaar met een Exchange-systeem: zonder gebruiker kun je niks, want die staat centraal. Dat creëert flexibiliteit qua toestellen en qua mobiliteit, want alles is los te integreren.” Zo is een simkaart geïntegreerd in ClearVox Nexxt voor vastmobiel-integratie, waardoor een mooie combinatie te maken is van vast toestel en mobiel nummer. Met één groot verschil: bij het uitgaande belverkeer kiest de gebruiker welk telefoonnummer hij meestuurt, via welke provider en of hij bijvoorbeeld een meldtekstje mee wil sturen.

    Maar wat betekent het eigenlijk, dat ClearVox Nexxt de volgende stap in Cloud Communicatie is? Volgens Nick de Haas zit hem dat enerzijds in de volledigheid qua features, anderzijds in de eenvoud, maar toch vooral in de flexibiliteit: de reseller kan ClearVox Nexxt bij zijn klanten aanbieden als on-premise, als Private Cloud-oplossing en in een Multi-tenant versie. “Het is hardware, maar het kan prima functioneren in een Private Cloud, omdat het full IP is. Het mooie is dat dit een op-en-top Nederlandse ontwikkeling is. Hierdoor is het ook afgestemd op de behoeften van de Nederlandse markt. Het betekent ook dat we qua service heel dichtbij staan en de lijnen kort zijn.”

    Allereerst maar eens kijken naar die eenvoud: “De eindgebruiker kan heel veel en snapt het systeem”, zegt Nick de Haas. Dat is ook goed nieuws voor de reseller, vindt hij. “Door de complexiteit van de huidige systemen worden functionaliteiten niet goed benut en daarom heeft een klant altijd zijn business partner nodig. De gebruiker kan de ClearVox Nexxt makkelijker naar zijn eigen hand zetten. Het voordeel voor de partner is dat de klant meer tevreden is over de gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheden. Zo heb je als business partner sneller ambassadeurs, waardoor je meer systemen gaat verkopen.”

    Voorsprong

    De ClearVox Nexxt is geen doorontwikkeling op de vorige versie, maar compleet opnieuw ontwikkeld en opgebouwd. Dit was belangrijk om de nieuwste programmeertechnologieën  toe te kunnen passen, zegt De Haas. “Wat ons nu een voorsprong geeft, is dat Nexxt modulair is geprogrammeerd. Willen wij functionaliteiten toevoegen, dan wordt dat als een los bouwblok aan het platform toegevoegd. Dit komt de continuïteit ten goede, voorkomt problemen bij updates en allerbelangrijkst: hierdoor kunnen we veel sneller acteren en sneller nieuwe functionaliteit toevoegen.”

    De features

    Zakelijke communicatie draait volgens ClearVox om overzicht en eenvoud. Dat zijn dan ook de belangrijkste kenmerken van Nexxt. Als het gaat over features, dan heeft het platform zo’n beetje alles wat een Unified Communications-systeem nodig heeft. Maar daarbovenop ook mobile presence, presence-status gekoppeld aan Outlook en een realtime wallboard met 16 widgets.  Het vermelden waard zijn tevens de eenvoudige applicatie-integratie (voor CRM of een gebouwbeheersysteem), de volledige callflow inzichtelijkheid, de automatische callrecording en de multi-tenant mogelijkheden voor bedrijfsverzamelgebouwen.

    Voor welke klantgroepen is ClearVox Nexxt geschikt? Nick de Haas: “Voor huisartsen vanwege het wallboard, de callrecording en flexibiliteit. Voor de advocatuur vanwege de callrecording, de rapportage- en facturatiemogelijkheden van gesprekken. Ook voor bedrijfsverzamelgebouwen, maar ik denk dat ieder bedrijf dat kantoor voert van 1 tot 500 gebruikers een interessante klant is. We bedienen er een zeer brede markt mee.” ClearVox Nexxt is nog maar zeer recent gelanceerd, maar toch zijn al bijna 40 personen getraind op het nieuwe platform. Nick de Haas: “Dit is pas de eerste lancering en de ontwikkeling gaat vol door. We staan daarbij zeker ook open voor een stuk maatwerk voor meerdere doelgroepen. Door de API kunnen we veel integreren en we kunnen ook applicaties bouwen.”

    Gerelateerd

    Vorige artikelKoning & Hartman ontvangt tienjarig onderhoudscontract nieuwe C2000-netwerk
    Volgende artikel Actis neemt CC4Skype op in haar Skype for Business-portfolio

    Gerelateerde berichten

    Axians en Odido Business werken samen aan mobiele bereikbaarheid op elke werkplek

    Axians en Odido Business werken samen aan mobiele bereikbaarheid op elke werkplek

    4G

    4G of 5G? That is the question

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!