De HealthCloud speelt in op de vraag vanuit de zorgbranche naar flexibiliteit, schaalbaarheid en kostenbeheersing van de ICT-infrastructuur. Intermax biedt met de HealthCloud een 100% Nederlandse oplossing voor zorginstellingen.
Zorginstellingen kunnen met de HealthCloud klein starten en cloudtechnologie inzetten als flexibele schil voor hun organisatie, of juist direct de volledige interne omgeving door Intermax in beheer laten nemen. Daarbij zitten gebruikers niet vast aan langlopende contracten maar betalen zij naar gebruik en kunnen zij maandelijks op- of afschalen, bijvoorbeeld voor tijdelijke projecten, na applicatierationalisatie of om kosten te besparen wanneer de marktprijzen dalen.
Vragen vanuit de sector
“We merken dat organisaties in de zorgsector regelmatig tegen vergelijkbare uitdagingen aanlopen met hun IT-infrastructuur,” vertelt Ludo Baauw, algemeen directeur van de Intermax Group. “De zorgsector heeft behoefte aan snelheid, flexibiliteit en de garantie van Nederlandse veiligheid, en dat alles zonder de regie uit handen te geven. De IT-organisatie moet kunnen blijven functioneren zoals gewend en langzaam richting cloudtechnologie kunnen groeien, zonder dat er grote investeringen gedaan hoeven te worden.” De HealthCloud is daarmee een direct antwoord op de vragen vanuit de zorgbranche.
De eerste organisatie die is aangesloten op de HealthCloud is Emergis, één van de grotere GGZ-instellingen van Nederland. Als eerste afnemer van de Healthcloud outsourcen ze met support van Intermax een groot deel van hun IT. “Toen we door Intermax werden benaderd voor deze oplossing hadden we er meteen vertrouwen in,” vertelt Paul de Schipper, directeur van Emergis. “Ze zijn als bedrijf groot genoeg om het aan te kunnen, maar ook weer niet zo groot dat we een nummer worden. De persoonlijke benadering is voor ons heel belangrijk. Bovendien weten we uit ervaring dat de technische kennis bij Intermax van bijzonder hoog niveau is.”
Vorige artikelQNP en OZMO: Partners in Cloud Telefonie
Volgende artikel Jabra en BST Group komen met ludieke Champagne-actie