Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Mitel rondt herstructurering af en richt zich op toekomst als gezonde organisatie
    Telecom

    Mitel rondt herstructurering af en richt zich op toekomst als gezonde organisatie

    26 juni 20252 Min leestijd
    mitel-bereikt-mijlpaal-van-drie-miljoen-cloud-abonnees
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Mitel heeft zijn financiële herstructurering succesvol afgerond. De leverancier van zakelijke communicatieoplossingen is daarmee uit Chapter 11 en hervat zijn activiteiten als financieel gezond en toekomstbestendig bedrijf.

    Met de afronding van dit proces heeft Mitel zijn schuldpositie met circa 1,15 miljard dollar verlaagd, de jaarlijkse rentelasten met 135 miljoen dollar teruggebracht en 125 miljoen dollar aan nieuwe financiering aangetrokken. Dit zorgt voor meer financiële flexibiliteit en stelt het bedrijf in staat om zijn strategie rond hybride communicatie en AI-gedreven innovaties versneld uit te rollen.

    Volgens CEO Tarun Loomba markeert dit een nieuw hoofdstuk voor de organisatie. “Nu de financiële ballast is weggenomen, kunnen we ons volledig richten op het versterken van ons leiderschap in hybride communicatie. Met een sterke balans en een gericht portfolio ondersteunen we klanten met veilige, betrouwbare en moderne oplossingen.”

    De reorganisatie is onderdeel van een bredere strategische heroriëntatie. Mitel blijft inzetten op hybride on-premise/cloud-implementaties, AI-integratie in communicatieplatformen en branchespecifieke oplossingen voor onder meer zorg en publieke sector. De samenwerking met Zoom en de verdere uitbreiding van Mitel CX maken deel uit van deze koers.

    Mitel als stabiele partner

    In de context van een consolidatiemarkt, waarin IT-leiders worstelen met budgetdruk en technologische complexiteit, positioneert Mitel zich als stabiele en flexibele partner. Met 70 miljoen gebruikers in meer dan 100 landen blijft het bedrijf bouwen aan interoperabele en klantgerichte oplossingen, zonder legacy te verwaarlozen.

    CFO Janine Yetter benadrukte dat Mitel ook operationeel op koers ligt. In het eerste kwartaal van 2025 werd groei gerealiseerd in onder meer Duitsland en binnen het UC- en contactcentersegment. De directie ziet dit als bevestiging dat de reorganisatie niet alleen financieel, maar ook strategisch rendeert.

    Met de afronding van dit traject biedt Mitel duidelijkheid aan CIO’s en IT-managers die al investeren in het platform. De organisatie onderstreept dat het inzet op continuïteit en lange termijn ondersteuning van bestaande systemen, met ruimte voor vernieuwing.

    Gerelateerd

    Vorige artikelNAVO-top in Den Haag: (tele)communicatie als ruggengraat van veiligheid
    Volgende artikel PQR neemt data availability- en cyber recovery-specialist E-Storage over

    Gerelateerde berichten

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    politie NAVO-top

    NAVO-top in Den Haag: (tele)communicatie als ruggengraat van veiligheid

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    sep 23
    23 september - 25 september

    KPN Partner Network: Vision 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!