Op 29 november worden in Het Zalmhuis te Rotterdam in acht categorieën de Telecom Inspirience 2016 uitgereikt. In de categorie Marketing Award 2016 heeft de vakjury de volgende inzendingen genomineerd.
Conéct Telecom
Marketingactie: Cloud Angels
Geert Wintraecken, directeur Cónect Telecom: “We hebben twee Cloud Angels ingezet om onze Cloud Telefonie-diensten onder de aandacht te brengen bij bedrijven en instellingen. Deze dames waren als engeltjes verkleed en gingen met een leuk presentje bedrijven en instellingen af. Ik was daar zelf bij om de afspraken te kunnen plannen en om toelichting te kunnen geven. Met een pakkende intro kregen we diegene die hierover ging makkelijk te spreken en konden we ons verhaal doen en afspraken plannen. We hebben van te voren gekeken welke bedrijven we wilden bezoeken. De hele campagne heeft zeven dagen in beslag genomen en is geweest in Limburg en Brabant.” De actie heeft 15 nieuwe klanten opgeleverd en nog steeds worden afspraken gemaakt op basis van de campagne. De naamsbekendheid is enorm toegenomen.
Kreuze
Marketingactie: Appjereceptje
Kreuze was op zoek naar een relatiegeschenk, maar ook naar een manier om klanten meer aan Kreuze en aan elkaar te binden. Zo is Appjereceptje geboren, want wat verbindt mensen nou meer dan samen koken en eten? Appjereceptje is een online platform om recepten te delen via WhatsApp (link naar mobiele business) of social media. Je hoeft geen account aan te maken maar dit mag wel. Om een recept online te zetten moet je je wel registreren op Appjereceptje.nl. De app is ook gratis te downloaden in de App- of Playstore. Afgelopen zomer hebben Kreuze-klanten een mooi BBQ-receptenboek ontvangen, dit met een link naar Appjereceptje. Ook zijn er diverse kookclips opgenomen. In deze clips kookt een Kreuze-collega met een klant, deze klant vertelt over zijn bedrijf en hoe Kreuze hem heeft geholpen. Het is dus tevens een testimonial. Maar Appjereceptje dient ook als kapstok voor andere campagnes. Met Sinterklaas heeft een aantal klanten met een verouderde PABX een chocoladeletter verpakt in Appjereceptje-papier gekregen. Zij werden nagebeld door een accountmanager. Verder zitten er onder andere nog diverse kookworkshops met relaties en een kookboek in de pipeline. De campagne voor de vervangingsmarkt laat goede conversiecijfers zien.
MCS
Marketingactie: Sensoring Succes Partner Programma
Na de lancering van de nieuwe IOT-techniek LoRa is MCS dit jaar gestart met het partnerprogramma en kennisplatform ‘Sensoring Success’. De doelstelling is om snel naar concrete, innovatieve en rendabele ‘Internet of Things’-toepassingen toe te werken die specifieke problemen oplossen voor overheid en bedrijfsleven. 26 gerenommeerde bedrijven uit onder andere zorg, gebouwbeheer, retail en industrie hebben hun kennis en expertise ondertussen met succes geclusterd en rollen de eerste implementaties uit. Met name in de zorg, logistiek en smart cities/buildings worden revolutionaire stappen gezet. MCS startte met 26 Sensoring Success Partners. Door dit programma zijn 19 concrete LoRa business cases aangeleverd door de partners. Met een Award-uitreiking met één winnaar: I-Real met de grondwaterpeilmeter. Er zijn nu meerdere gerealiseerde Proof of Concepts (PoC’s) dankzij de aangeleverde business cases van de partners.
Score Telecom
Marketingactie: Score uw Bereikbaarheid
Samen met FC Eindhoven en Achilles ’29 heeft Score een ‘ballenactie’ gedaan bij de businessclubs van de betreffende voetbalclubs. Dit in het kader van “Score uw Bereikbaarheid”. Bij de 60 leden van beide businessclubs is, zonder afspraak, door de accountmanager een voetbal langs gebracht met de logo’s van Score Telecom en de voetbalclub. In bijna alle gevallen is de bal aangenomen door de directeur, dan wel verantwoordelijke persoon voor de Telecom & ICT. Deze overhandiging was de symbolische aftrap om samen naar de bereikbaarheid van het betreffende businessclub-lid te gaan kijken. In de week na het afleveren van de voetbal zijn de bedrijven na gebeld door de accountmanager voor het plannen van een afspraak om de bereikbaarheidsscan uit te voeren. Doel van de actie: meer naamsbekendheid binnen de businessclub creëren en nieuwe klanten “scoren” binnen de businessclub. In totaal zijn 120 ballen rond gebracht. Hieruit zijn 51 vervolgafspraken gekomen waarin de bereikbaarheidsscan voor het bedrijf is uitgevoerd. Dit heeft op dit moment geresulteerd in 22 nieuwe orders.
TelServ
Marketingactie: NumbersOnline
TelServ introduceert NumbersOnline: een zeer innovatief samenwerkingsplatform voor de telecommarkt. NumbersOnline geeft partners toegang tot het wereldwijde aanbod van telefoonnummers, in bijna 150 landen. Om dit platform te introduceren is een uitgebreide cross-channel marketingcampagne opgezet. Er is een unieke, virtuele tour met eigen VR-brillen gehouden tijdens Capacity Middle East (telecombeurs in Dubai), en leidde tot de officiële lancering tijdens de ITW 2016 in Chicago (grootste wholesale telecombeurs van het jaar). Voor deze campagne zijn Social Media-kanalen gebruikt, persberichten verstuurd, klanten uitgenodigd met een gepersonaliseerde e-mail campagne, is een speciale animatiefilm ontwikkeld. Om het geheel af te maken is op de ITW de bezoekers het nieuwe platform laten ervaren met een Virtual Reality-rondleiding (custom-made VRfilmpje). Om de campagne nog meer kracht bij te zetten, hebben de bezoekers een NumbersOnline VR-bril cadeau gekregen.
Uitreiking
De Marketing Award 2016 wordt samen met de andere Telecom Inspirience Awards uitgereikt op 16 november in het Zalmhuis te Rotterdam. Voor meer informatie: www.telecominspirience.nl