Het portfolio is de ruggengraat van elke telecom- en ICT-reseller. Het bepaalt hoe je klanten bedient, welke services je biedt en hoe je je onderscheidt in een snel veranderende markt. In 2025 zet BusinessCom vol in op de toekomstbestendigheid van het portfolio van zijn partners. Met de campagne ‘Is jouw portfolio Futureproof?’ helpt BusinessCom resellers om hun aanbod tegen het licht te houden en strategische keuzes te maken voor blijvend succes.
Waarom dit thema?
De markt voor telecom en ICT is voortdurend in beweging. Overnames van vendoren, de opkomst van nieuwe spelers en innovatieve technologieën zoals AI zorgen ervoor dat het partnerkanaal continu moet schakelen. Resellers moeten zich afvragen: is mijn portfolio nog actueel? Sluit het aan bij de behoeften van mijn klanten? En ben ik klaar voor de toekomst?
Pieter van Eldonk, directeur BusinessCom, benadrukt: “Bij BusinessCom staat de reseller centraal in alles wat wij doen. Zijn succes is ons succes. Daarom willen we dit jaar de focus leggen op de toekomstbestendigheid van het portfolio van de reseller.”
De Portfolio APK: hoe werkt het?
Om resellers te ondersteunen introduceert BusinessCom de Portfolio APK. Dit is een scan die BusinessCom samen met de business partner uitvoert, met als doel te bepalen of het portfolio nog past bij de strategie en klantbehoeften van de reseller. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar nieuwe producten en diensten, maar ook naar de balans binnen het aanbod.
Marcel Derks, partner manager bij BusinessCom, licht toe: “We analyseren bijvoorbeeld of er een gezonde mix is tussen projecten en recurring omzet. Maar natuurlijk ook hoe we als BusinessCom de reseller kunnen helpen.”
Meer dan alleen BusinessCom-producten
Het doel van de Portfolio APK is niet om uitsluitend BusinessCom-producten onder de aandacht te brengen. BusinessCom heeft een breed aanbod van oplossingen in UCaaS, Cloud telefonie, mobiele telefonie, videosurveillance, networking hardware en security. Maar het gaat juist om de bewustwording bij resellers: past je portfolio nog bij je bedrijfsvoering? Ligt er nog onbenut potentieel? En hoe zorg je ervoor dat je ook de komende jaren dé adviseur voor je klanten blijft?
Niels van den Berg, partner manager bij BusinessCom, benadrukt: “Hoewel wij in verschillende categorieën keus hebben in meerdere leveranciers, gaat het ons erom dat de reseller kritisch naar zijn aanbod kijkt en bepaalt of het nog toekomstbestendig is.”
Kennis delen voor een sterker partnerkanaal
BusinessCom biedt met de campagne ‘Is jouw portfolio Futureproof?’ en de Portfolio APK een concreet hulpmiddel om resellers te helpen groeien en innoveren. Door kennisdeling en strategische ondersteuning helpt BusinessCom zijn partners sterker te maken en klaar te stomen voor de toekomst. Wil jij weten of jouw portfolio futureproof is? Neem contact op met BusinessCom en plan jouw Portfolio APK in.
Om resellers optimaal te ondersteunen, zet BusinessCom in op kennisdeling via:
- Webinars en kennisevents: actuele marktinzichten en hands-on sessies over portfolio-optimalisatie.
- Blogs en whitepapers: praktische handvatten om de portfolio-strategie aan te scherpen.
- Face-to-face gesprekken: persoonlijk advies en strategische sessies met de BusinessCom partner managers.
Ondersteuning door sterke leveranciers
BusinessCom is door de breedte en diepte van zijn eigen portfolio uitstekend in staat om een inhoudelijk gesprek met business partners te voeren over hun portfolio. De volgende leveranciers ondersteunen de campagne ‘Is jouw portfolio Futureproof?’:
- Zoom
- Mitel
- Xelion
- Intermedia
- Alcatel-Lucent Enterprise
- Jabra
- Yealink
- HP Poly
- Clearvox
- Ascom
- Omada by TP-Link
- Spectralink
- Gigaset
- Enghouse
- CloudCTI
- Aurora Innovation
- My-Connect
- Lancom