In geval van defecte devices wil je als bedrijf natuurlijk geen productieverlies lijden. Daarom biedt Harmony (specialist in verzekeren van IT-producten en elektronica) ProCover aan. Een product speciaal voor de zakelijke markt. En dat laatste, dat is vrij nieuw. Arjan over Harmony’s stap naar de zakelijke markt én de kansen die het de reseller biedt.
Het is een comfortabel idee dat medewerkers gewoon kunnen doorwerken als hun smartphones of notebooks kapotgaan. Dat je als bedrijf de garantie hebt dat defecte devices snel worden vervangen of gerepareerd. Arjan ten Hoeve, key accountmanager bij Harmony: “Toch is het bedrijfsleven bij repair of vervanging vaak aangewezen op de beperkte service van de leverancier. Soms is er niet eens sprake van een verzekering. Met ProCover spelen we hierop in. En hier kunnen resellers direct van profiteren.”
Voordelen resellers
Arjan: “Door verzekeringen aan te bieden, versterk je als reseller je dienstverlening en creëer je extra verkoopkansen met een interessante marge. Bovendien ben je beter in staat je customer journey in de hand te houden. Klanten hoeven immers geen beroep meer te doen op het servicepakket van de leverancier. Als reseller mag je overigens alle merken verzekeren, zolang je ze maar zelf verkoopt. Merkonafhankelijkheid is één van onze USP’s.”
Het product
“Het moet eindgebruikers zo makkelijk mogelijk worden gemaakt”, vindt Arjan. “Die willen voor devices van medewerkers sowieso niet afhankelijk zijn van verschillende partijen met verschillende contracten. Zij willen één aanspreekpunt. ProCover maakt volgens Arjan de service voor de zakelijke markt compleet én is modulair in te richten, naar eigen behoefte. Zo kun je als bedrijf bijvoorbeeld de fabrieksgarantie van je devices flexibel uitbreiden naar twee, drie of vier jaar. Additioneel is er een volledige schade- en diefstaldekking met een laag eigen risico. Elke eindgebruiker die wordt verzekerd heeft recht op een dekking die doorloopt na schade. Deze dekking geldt tot het einde van de afgesloten termijn. Dus ook als de verzekerde devices tussentijds defect zijn geraakt en vervangen of gerepareerd moesten worden. ProCover is ook een prima oplossing als er sprake is van een leaseconstructie of een Device-as-a-Service-contract.
Eén aanspreekpunt
Met die unieke eigenschappen is ProCover soepel te integreren in het aanbod van de reseller, meent Arjan. “ProCover kun je als reseller onder een eigen label aanbieden en het is, zoals gezegd, een slim instrument om de customer journey in eigen hand te houden.” Daarnaast moeten volgens Arjan resellers hun klanten ook in andere delen van de keten kunnen blijven bedienen. Repair is daarvan een goed voorbeeld. Aanbieders verbinden nog weleens voorwaarden aan reparatie en schuiven hiervoor een eigen partner naar voren. Arjan: “De realiteit is dat een grote groep resellers repair zelf in huis heeft. Omdat het niet onze bedoeling is deze business bij ze weg te halen, zijn resellers met ProCover vrij om zelf de reparaties uit te voeren. Ook bij pick up & return is er vrije keuze. Je kunt defecte devices zelf tegen een vergoeding ophalen. Of je laat het Harmony verzorgen. Dat is aan de reseller.”
Focus op zakelijk
De focus op de zakelijke markt is voor Harmony vrij nieuw. Sinds 2019 richt Harmony zich op het bedrijfsleven door het sluiten van partnerships. Arjan, die sinds 2019 bij Harmony actief is en daarvoor werkzaam was bij Tech Data Nederland, stelt dat er in de zakelijke markt een enorme behoefte was aan een product als ProCover. Voorheen was Harmony vooral gericht op elektronicaverzekeringen voor particulieren en actief onder de vlag van het retailkanaal. Met ProCover speelt Harmony in op de behoefte van de markt om het servicelevel te verhogen. Daarbij hoort ook de boodschap: het volledig ontzorgen van zowel de eindgebruiker als de businesspartners.
Partners gezocht
Om de zakelijke markt nóg beter te kunnen bedienen, zoekt Harmony nieuwe partners. Resellers van groot tot klein. Arjan: “Niet alleen landelijke, maar ook lokale resellers zijn wij graag van dienst. Die laatste groep wil vaak het liefst ProCover alleen als optie aanbieden en enkel zorgdragen voor de registratie van het te verzekeren device. Dat is natuurlijk prima. Daarnaast staan we altijd open voor ideeën. Onze focus ligt op smartphones, tablets en notebooks. Maar laatst vroeg een partner ons of de audio en video van zijn klant ook te verzekeren was. Inmiddels zijn de verzekeringen daarvoor afgesloten en kunnen we dus ook een nieuwe productgroep toevoegen aan het servicepakket. Er is veel mogelijk.”