De Gemeenschappelijke Meldkamer Utrecht (GMU) is het hart van de 112 hulpverlening in de provincie Utrecht. Voor 26 gemeenten verwerkt deze meldkamer alle oproepen van mensen die het alarmnummer 112 bellen. Koning & Hartman heeft opdracht gekregen voor het ontwerpen, leveren, implementeren en onderhouden van een nieuwe IP based telefoniesysteem.
Deze oplossing biedt optimale ondersteuning aan de diverse processen die op de meldkamer plaatsvinden. Het systeem garandeert een zeer hoge mate van continuïteit en een 24/7 beschikbaarheid van het primaire proces waardoor noodzakelijke handelingen altijd uitgevoerd kunnen worden.
IPC Unigy is een bewezen, volledig op VoIP gebaseerd, platform en biedt meer flexibiliteit, een hoge mate van integratie met de werkplek en een betere gebruikerservaring voor centralisten. De centralisten van de GMU ontvangen ook het nieuwste IQ MAX Touch toestel. Dit hybride toestel is intuïtief in gebruik en zeer flexibel om mee te werken. Koning & Hartman zal alle gebruikers uitgebreid trainen en voorzien van hulpmiddelen.
Vanuit het Remote Service Center (RSC) van Koning & Hartman wordt het nieuwe telefoniesysteem van demeldkamer 24/7 op afstand bewaakt. Onregelmatigheden en storingen worden proactief gesignaleerd en op afstand vanuit het RSC of ter plaatse door een gecertificeerde Field Engineer opgelost.
Gemeenschappelijke Meldkamer Utrecht kiest voor telefonieoplossing Koning & Hartman
1 Min leestijd
Vorige artikelGigaset lanceert nieuw DECT IP multicell-systeem N870
Volgende artikel Telecom Inspirience Awards 2018: de nominaties!