Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»Geen hekkensluiter meer
    Achtergrond

    Geen hekkensluiter meer

    16 april 20153 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    UC, voluit Unified Communications, blijft een beetje een magisch begrip. Ieder telecomgerelateerd bedrijf heeft het over UC, Unified Communications-as-a-Service (UCaaS), Choose Your Own Device (CYOD) en al die andere termen die daarbij horen. Maar waarom lijkt het alsof de meest belangrijke component van elke communicatie-oplossing meestal als hekkensluiter wordt gezien?

    Bij (bijna) alle implementaties van UC is er een vast patroon van het evalueren van de oplossing. Waarbij de features van de oplossing sterke overeenkomsten hebben, of het nu Microsoft Lync, Cisco Jabber, Unify OpenScape of een andere softphone client is, maar desondanks uitgebreid vergeleken en geëvalueerd worden.

    Maar die laatste meter van wandcontactdoos tot in of aan het oor… Waarom wordt dat in de laatste weken voor de uitrol pas bekeken. Uit een studie van Michael Finneran (in Informationweek) blijkt dat 61% van de IT directors- en managers en CIO aangeeft dat de audioconferentiekwaliteit cruciaal is bij de implementatie van een UC-oplossing. De kwaliteit van het uiteindelijke gesprek valt en staat namelijk met de kwaliteit van het product dat men als laatste gebruikt. Hierbij moet ik altijd denken aan een trechter. Als het laatste stukje smal is, waarom dan een brede bovenkant?

    Vaak wordt er nog kritisch gekeken naar het eventuele device op het bureau, maar de headset in of aan je oor is net zo belangrijk, misschien wel belangrijker. Draagcomfort, audiokwaliteit en duurzaamheid zijn daarbij belangrijke elementen.

    Draagcomfort: De headset moet je nauwelijks voelen. Je hebt het de hele dag op je hoofd of aan je oor en net zoals bij kleding wil je uiteindelijk het shirt niet meer voelen om je lichaam.
    Audiokwaliteit: Dit betreft niet alleen het geluid van de luidspreker, zodat je goed je gesprekspartner kan verstaan of het volume hard genoeg is maar de microfoon is een net zo belangrijk component. De kunst is het om jouw stem zo te vangen als hij live klinkt en geen overbodige omgevingsgeluiden meesturen (noise canceling). Dat is een ideale microfoon.
    Duurzaamheid: Een headset dient lang mee te gaan en betrouwbaar te zijn. Hij mag niet spontaan breken, mag een keer vallen zonder stuk te zijn. De batterijtijd dient minimaal een volle werkdag te zijn en het bereik (van een draadloze unit) dient stabiel te zijn.

    Tot slot blijven mensen mensen. Elke gebruiker heeft zijn eigen voorkeur, niet alleen qua design, maar ook qua draagstijl. Daarom mijn advies: probeer, test en vergelijk. Maak een overwogen keuze, ondanks dat het maar bijzaak lijkt. Uiteindelijk kan een succesvolle integratie van UC er vanaf hangen.

    Günter Vos is sales & marketing manager telecom bij Sennheiser Benelux

    Gerelateerd

    Vorige artikelVan 2.4 naar 5 GHz lukt niet altijd zomaar
    Volgende artikel “Missen deadline was geen optie”

    Gerelateerde berichten

    Strategische samenwerking Axians en Odido biedt optimale bereikbaarheid

    Strategische samenwerking Axians en Odido biedt optimale bereikbaarheid

    XTIUM breidt uit naar Europa en opent EMEA-hoofdkantoor in Rotterdam Leon Schuurmans

    XTIUM breidt uit naar Europa en opent EMEA-hoofdkantoor in Rotterdam

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!