“Integratie van UCaaS met de bestaande en uitgebreide telefoniediensten is momenteel een belangrijke trend. De adoptie bij klanten stijgt in hoog tempo.” We vroegen de directie van Gamma Communications, Geren Wijbenga en Pieter Verbrugghe wat de sterke opkomst van UCaaS de afgelopen anderhalf jaar betekent voor de VoIP markt?
Waar staan jullie met mobiele integratie, clouddiensten en de toenemende integratie van contact center-functionaliteit? We vroegen Gamma Communications aan de hand van zes vragen waar ze nu staan en wat hun verwachtingen zijn voor de nabije toekomst
Wat betekent de sterke opkomst van UCaaS de afgelopen anderhalf jaar voor de VoIP markt?
Communicatie via de vaste telefoon maakt steeds meer plaats voor een laptop, desktop, mobiele telefoon of een tablet. Vast, mobile, spraak, chat, video, tekst; er zijn duizenden mogelijkheden om met elkaar te communiceren. Met Unified Communications oplossingen, zoals MS Teams en Webex, communiceer je en werk je samen vanuit eenzelfde applicatie. Dat is bijzonder effectief en professioneel. Medewerkers die de beschikking hebben over de juiste tools voor werken op afstand, leveren een hogere productiviteit en zijn meer tevreden. Daarmee is UCaaS een belangrijke factor in het behouden en aantrekken van nieuwe talenten geworden.
Overwegen jullie nieuwe telefoonproposities, zoals Zoom, in jullie portfolio op te nemen?
Integratie van UCaaS met de bestaande en uitgebreide telefoniediensten is momenteel een belangrijke trend. De adoptie bij klanten stijgt in hoog tempo. We zetten daarom in op proposities die zakelijke gebruikers in staat stellen effectiever te communiceren en slimmer samen te werken. We merken dat klanten nu hun huidige oplossing heroverwegen en onderzoeken hoe de mogelijkheden van UCaaS in
combinatie met telefonie nog beter te benutten. Daar spelen wij nu al op in door samen met onze partners telefoniediensten aan te bieden die volledig integreren met Webex en Teams. Binnen de markt van UCaaS zijn we gegroeid door het toevoegen van deze toepassingen.
Veel van jullie concullega’s nemen bedrijven over die zich meer met IT-Cloud bezighouden. Overwegen jullie ook zo’n overname of bieden jullie dit al?
De integratie van Cloud PBX met Webex en Teams is hier een mooi voorbeeld van. Om de specifieke behoeften van individuele klanten en klantsegmenten in te vullen, werken wij juist samen met gekwalificeerde partners die de klanten voorzien van passende oplossingen.
Hetzelfde zie je bij het toevoegen van contact center functionaliteit. Waar staan jullie op dit gebied?
Binnen een hybride werkomgeving zorgen we voor een optimale borging van de bereikbaarheid en gaan we door met het verstevigen van ons contact center porfolio. Om ons heen zien we dat telefonisch bereikbaar zijn tussen 9.00 en 17.00 uur niet meer afdoende is. De consument wilt vaker en flexibeler kunnen communiceren. Met onze huidige contact center oplossing bieden we onze gebruikers alle vrijheid om een device naar keuze te kiezen. De medewerker bepaalt daarmee zelf of hij bereikbaar is via laptop, vast toestel of een smartphone en wanneer.
Hoe staat het met de mobiele tak?
Met Gamma Mobile en T-Mobile @Work biedt Gamma een volwaardig en volledig portfolio op het gebied van mobiel voor klein- en grootzakelijke klanten. Van Pay as you Go tot onbeperkt bellen en van individuele bundels tot groepsbundels zorgen wij ervoor dat onze klanten altijd en overal bereikbaar zijn. Daarnaast hebben klanten die zowel UCaaS-, internet- of mobiele oplossing bij Gamma afnemen de voordelen van onder andere één contract, één factuur en één zakelijke helpdesk.
Zijn jullie partners in staat te schakelen in deze snelle veranderingen?
Samenwerken met onze partners staat centraal als het gaat om snel in te spelen op veranderende behoeften. Dat doen we dus samen en met een persoonlijke benadering. Dat betekent dat wij aanvullen en ondersteunen waar nodig, zodat zowel klant als partner nog succesvoller kunnen zijn. Daarom hebben we met de rebranding van gnTel en Dean One naar Gamma een partnerprogramma geïntroduceerd waarbij we partners op maat ondersteunen in hun groeiambities. Bijvoorbeeld door gezamenlijke promotie via sociale media van nieuwe mogelijkheden die we samen met onze partners bieden om productiviteit en klanttevredenheid voor onze zakelijke klanten te verhogen.