Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»Detron’s Digitale Werkplek biedt all-in-one oplossing voor samenwerken 
    Achtergrond

    Detron’s Digitale Werkplek biedt all-in-one oplossing voor samenwerken 

    4 mei 20226 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    De afgelopen twee jaar is er veel veranderd bij Detron. Voor én tijdens de coronaperiode is goed gekeken naar de ontwikkelingen in de markt en ingespeeld op de behoeften van de klanten. Zo heeft Detron een digitale werkplek dienst ontwikkeld die uniek is in de markt. We spreken CCO Emile Jongboer hierover. 

     Er is inderdaad veel veranderd de afgelopen tijd bij Detron, beaamt Emile. Deels door corona, waardoor thuiswerken en later hybride werken in een stroomversnelling is geraakt. En ook door een herschikking van het portfolio, waarbij de focus volledig is gericht op het inrichten en servicen van de digitale werkplek. Hierin komen een aantal van de oplossingen die Detron levert mooi samen. De samen met leveranciers ontwikkelde oplossing, de Detron Digital Workspace, maakt veilig hybride werken mogelijk voor elke organisatie. Met de pay-off ‘ICT voor Samenwerkers’ wordt dit nu stevig in de markt gezet. 

    Digital Workspace ontwikkeld

    Emile: “Detron is opgericht en vervolgens gegroeid door verschillende overnames. Hierdoor hebben we verschillende disciplines in huis. De afgelopen jaren hebben we gekeken waar we goed in zijn en focus aangebracht op de Detron Digital Workspace. Daar waren we vóór corona al mee begonnen. Toen zagen we dat we onze corebusiness op één manier het best konden omschrijven: zorgen dat mensen optimaal kunnen samenwerken en communiceren. Toen de pandemie uitbrak en iedereen thuis moest werken, zijn wij alles gaan inrichten zodat onze klanten konden thuiswerken en over alle digitale voorzieningen konden beschikken die ook altijd op kantoor beschikbaar waren. Wat je ziet is dat iedereen veilig moest kunnen samenwerken, niet alleen met collega’s, maar ook met externen, zoals klanten en leveranciers .. Maar hoe werk je bijvoorbeeld samen in dezelfde documenten en waar sla je dan alles op? Hoe beheer je dit alles en wat doe je met alle documentatie nadat een project is afgerond? Allemaal vragen die wij veelvoudig kregen van klanten. Mede op basis daarvan hebben wij onze eigen digitale werkplek ontwikkeld.” 

    Alles-in-een

    Een digitale werkplek dus, waarin een aantal diensten van Detron binnen één platform moesten worden ondergebracht. Emile: “Dat betekende vanuit onze achtergrond vooral het samenbrengen van de kennis op het gebied van IT en Telecom/UC. We hebben vervolgens alles in één omgeving gebouwd, waarbij je als gebruiker alles op één centrale plek beschikbaar hebt. Je kunt gebruikmaken van de callcenter functionaliteiten, maar ook binnen je SharePoint omgeving samenwerken.” 

    De data worden daarbij veilig en eenvoudig gedeeld, waarbij samen met Workspace365 alles in een dienst is ondergebracht; De Detron Digital Workspace. Via de centrale portal kom je in je digitale werkplek, waarin je alle voor jou relevante data en applicaties vindt. Denk aan verschillende digitale applicaties zoals: SaaS- en webapplicaties, applicaties vanuit een Citrix werkplek of vanuit een Microsoft RDS werkplek plus lokale applicaties. De digitale werkplek is opgebouwd rondom het Microsoft 365 portfolio en wordt aangevuld met de benodigde functionaliteiten rondom printing, device management, online portal, dataopslag, back-up-faciliteiten en Teams-calling. De werkplek is browser based en dus op elk device in te zetten. Daarbij kan elke gebruiker in zijn eigen portal een groot aantal zaken regelen; van het aanvragen van applicaties en het vragen van toegang tot data tot minder voor de hand liggende handelingen als het laten repareren van je smartphone. 

    Emile: “Je zag tijdens corona communicatie veranderen. Toen iedereen thuis aan het werk was en je gebeld werd op je mobiele telefoon, zag de receptie wel een beschikbaarheid staan in de traditionele PABX maar je was op dat moment in gesprek via MS Teams.  Mensen werkten in twee verschillende communicatieplatformen die onderling geen status van beschikbaarheid uitwisselden. We hebben het zelf een provideronafhankelijk cloudvoice-platform ontwikkeld, wat gebruikt maakt van onder andere Microsoft Teams Calling. Deze oplossing hebben we Detron Connect 365 genoemd en hiervoor is intensief samengewerkt met leveranciers, zoals Microsoft en Mitel. Wij hebben daardoor ook een bijzondere relatie met hen ontwikkeld.” 

    Onderscheidend vermogen

    Detron richt zich op de midden- en grootzakelijke markt en heeft traditioneel veel klanten bij de overheid en in de zorg. Vandaar dat op het platform niet alleen Microsoft Teams Phone System maar ook Mitel als cloud oplossing wordt aangeboden. Waarbij de klant altijd kan kiezen voor private, public cloud of voor on-premise oplossing. 

    Detron stelt met Detron Connect 365 haar klanten in staat om in hun eigen tempo de overstap te maken van een traditionele telefonie-omgeving naar een cloudvoice oplossing.
    “Een ziekenhuis kan bijvoorbeeld met een eigen systeem voor zorg-alarmering werken, welke nauwelijks of niet gekoppeld kunnen worden met standaard cloudvoice diensten. Aan de andere kant zou de staf en ondersteunende teams graag wel een oplossing zien waarmee veilig samengewerkt en gecommuniceerd kan worden. Die flexibiliteit kunnen wij bieden middels Detron Connect 365 vanaf het datacenter van de klant.”  

    Nog een groot voordeel, stelt Emile: “Wij onderscheiden ons van andere partijen in de markt doordat we beide disciplines, kennis en ervaring in huis hebben. En ook schaalgrootte is belangrijk wanneer je serieus wilt samenwerken met grote technologie-partners als Mitel en Microsoft.” 

    Klantbenadering vanuit werkvormen

    Minstens zo belangrijk is de benadering van de markt, waarbij Detron de wensen en de eisen van klanten identificeert. Hiervoor is een eigen methodiek ontwikkeld, die niet uitgaat van persona, maar van werkstijlen. “Zo kan bij bijvoorbeeld een montagebedrijf de werkstijl tussen de monteurs en de directie weinig verschillen. Ze zijn allebei veel op pad, genereren weinig data, maar willen wel snel en makkelijk toegang tot die data. Zo breng je een organisatie snel terug tot enkele werkstijlen, wat het behapbaar maakt om te standaardiseren en automatiseren. Daarmee kun je een organisatie sneller helpen én laat je iedereen in zijn waarde.” 

    Nog iets bijzonders: Workplacebuddy. Want ondanks dezelfde werkstijlen kunnen de digitale vaardigheden van medewerkers verschillen en is het enorm belangrijk dat de medewerkers deze eventuele nieuwe manier van werken omarmen. Workplacebuddy is dan ook de naam van de geautomatiseerde, interactieve chatbot met e-learning, welke geïntegreerd is met Microsoft Teams. Die gebruikers verder helpt. 

    En ondanks alle innovatie blijft ook mobiele telefonie een plekje innemen bij Detron. Niet voor niks won Detron recent de Best Performing Solution Partner Award van T-Mobile vanwege de succesvolle resultaten en de langdurige relatie. Een mooie erkenning! Het laat zien hoe Detron evolueert en is uitgegroeid van een telecom-aanbieder naar een full-service provider van de digitale werkplek. 

    Gerelateerd

    Vorige artikeloneCentral en Com1 verzorgen wereldwijde communicatie van Wings For Life World Run
    Volgende artikel Voordeeluitjes.nl doet haar voordeel met Univerge Blue

    Gerelateerde berichten

    overname Riverdam

    Grote Navo-order rond IT-infrastructuur voor Proximus en Thales

    ICT

    Topsector ICT presenteert Jaarbeeld 2024: focus op digitalisering, AI en mkb-innovatie

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!