Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Deel Customer Interaction Group start door als Teamcx
    Telecom

    Deel Customer Interaction Group start door als Teamcx

    13 oktober 20163 Min leestijd
    deel-customer-interaction-group-start-door-als-teamcx
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Met ingang van 1 oktober 2016 is teamcx van start gegaan± het resultaat van een snelle doorstart van Customer Interaction Group, dat in augustus failliet ging. Het contactcenter deel van de activiteiten van Customer Interaction Group is overgegaan naar Axians, waar al een partnership mee bestond. Start-up teamcx richt zich op het optimaliseren van de dienstverlening aan klanten, met name op het vlak van online klantcontact.

    Teamcx gaat zich bezighouden met innovatieve toepassingen voor messaging oplossingen zoals Facebook Messenger en WhatsApp. Dit omvat het leveren en integreren van messaging-oplossingen in de CRM-omgeving van bedrijven, maar ook het realiseren van slimme koppelingen zodat klantcommunicatie via ieder kanaal in het CRM bij elkaar komt en naadloos op elkaar aansluit. Teamcx doet dat in eerste instantie op basis van Oracle Service Cloud, een oplossing waarmee het team de afgelopen jaren uitgebreide expertise heeft opgebouwd.

    Hanjo Huizing, oprichter van teamcx: “De ontwikkelingen in klantcontact gaan snel: het klantcontact wordt in snel tempo steeds meer ‘online’. De grenzen tussen privé- en zakelijke communicatie vervagen.  De integratie van digitale kanalen zoals e-mail, messaging apps, chat, sms en social media in de CRM-omgeving wordt een must voor organisaties die hun klantcontact willen laten aansluiten op veranderend klantgedrag. Positief is dat de bestaande klanten stuk voor stuk bij teamcx zijn gebleven, dat is een belangrijke voorwaarde voor de doorstart geweest.”

    Messaging apps zoals Facebook Messenger, Telegram, WhatsApp, WeChat en Line, worden steeds rijker aan functionaliteit. Daarmee zijn ze het platform geworden voor het leveren van de beste customer experience; de CRM-omgeving van de organisatie is de engine die dit alles aandrijft. Huizing geeft als voorbeeld: “In de toekomst zal het niet meer nodig zijn om als e-commerce klant in te loggen op de site van een transporteur of een persoonlijke pagina, maar verloopt het volgen van je bestelling via een kanaal. In een goed georganiseerde multichannel-omgeving zijn alle interacties te koppelen aan de klantgegevens, waardoor je bijvoorbeeld vanuit de CRM-omgeving via een bot geautomatiseerd een WhatsApp-bericht kunt terugsturen aan de klant met een update over de orderstatus. Dit verkleint de kans op communicatiefouten en herhaalverkeer en scheelt zowel de organisatie als de klant tijd. Je kunt die integratie zien als de volgende stap in selfservice, maar het creëert ook nieuwe oplossingen voor proactief klantcontact.”

    Binnen teamcx is Hanjo aan boord als investeerder. Hij brengt zijn netwerk mee, helpt het team om succesvol te worden en de business verder te ontwikkelen. Huizing: “teamcx heeft alle kenmerken van een start-up: een klein en jong team van drie ontwikkelaars, die de volgende generatie oplossingen voor klantcontact realiseert. Teamcx is gevestigd in hartje Amsterdam, een inspirerende omgeving waar ook veel andere tech start-ups en digital agencies te vinden zijn.”

    Gerelateerd

    customer experience multichannel
    Vorige artikelLuister en leer: kansen voor resellers
    Volgende artikel Dimension Data: mobiele werkplek niet klaar voor cyberdreiging van morgen

    Gerelateerde berichten

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    mitel-bereikt-mijlpaal-van-drie-miljoen-cloud-abonnees

    Mitel rondt herstructurering af en richt zich op toekomst als gezonde organisatie

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    sep 23
    23 september - 25 september

    KPN Partner Network: Vision 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!