Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»De nieuwe realiteit
    Achtergrond

    De nieuwe realiteit

    16 april 20153 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Enige tijd geleden was ik samen met een partner op bezoek bij de directeur van een middelgroot bedrijf.

    In het gesprek kreeg ik te horen dat er vijf aanbieders  waren geselecteerd om een aanbieding te maken om de telefooncentrale te vervangen. Op mijn vraag wat men van de nieuwe oplossing verwachtte was het antwoord helder. Het moest het zelfde kunnen als de bestaande PBX, een systeem waarmee meer dan tien jaar naar tevredenheid mee gewerkt was. Meer was er niet nodig.

    Met enige verbazing stelde ik vast dat men dus een investering wilde gaan doen voor de komende tien jaar gebaseerd op functionaliteit en specificaties van tien jaar geleden. Ik vroeg me hardop af:  “Is er dan in de afgelopen jaren niets veranderd in uw organisatie? Werkt iedereen nog steeds van negen to half zes achter een bureau op kantoor?  Worden er geen smartphones of  tablets gebruikt? Wel eens gedacht om gegevens vanuit het CRM ook te gebruiken voor telefoons?  En zouden er in de komende jaren geen dingen gaan veranderen waarmee met dat wensenlijstje van tien jaar terug wellicht geen antwoord op kan worden gegeven?” De directeur moest toegeven dat er toch wel zaken waren waar hij niet bij stil gestaan had en die van belang zijn voor de business. Over de rest  van het verhaal kan ik kort zijn. Er ontstond een interessant gesprek over de manier waarop een communicatiesysteem kan helpen om efficiënter te werken en een organisatie flexibel te maken.  Er is een plan gemaakt en zonder in een  prijzenslag met de andere aanbieders terecht te komen werd de opdracht gegund.

    Deze case staat niet op zichzelf. In Nederland is meer dan 40 procent van de PBX-en ouder dan zeven jaar en 10% is zelfs al langer dan tien jaar in gebruik. Systemen die niet doen wat een moderne organisatie nastreeft: efficiënter werken en meer kwaliteit naar klanten bieden. Een prachtige kans dus om in gesprek te gaan en organisaties voor te rekenen dat er winst te behalen is.

    ‘Ja, maar waar gaan we als dealer dan over praten?’, denkt u misschien. Niet over aantallen poorten en toestellen die vervangen moeten worden. Nee, laten we ons verdiepen in wat een organisatie beter kan maken. Hoe zorgen we dat mobiele medewerkers altijd bereikbaar blijven , dat  we gegevens niet dubbel invoeren in verschillende apparaten, dat we gesprekken kunnen opslaan en delen met collega’s, dat medewerkers niet alleen bellen, maar ook andere snelgroeiende vormen van communicatie zoals chat en video op hun PBX kunnen gebruiken.

    Er zijn telecomresellers die ondanks de crisis hard doorgroeien. Niet omdat ze de laagste prijs bieden, wel omdat ze toegevoegde waarde bieden. Omdat ze meedenken over beter samenwerken binnen organisaties. Afstappen van traditionele  telefooncentrales en gaan naar systemen die medewerkers overal op elk apparaat met elkaar verbinden en laten samenwerken.  Het is misschien wennen, maar wel dé manier waarop een telecomreseller zijn klanten aan zich bindt. Dus waar wachten we op? Maak de stap van telefonie naar ‘het nieuwe werken’. Uw prospects zullen verrast zijn.

    Arthur van den Ende
    directeur van Xelion

    Gerelateerd

    Vorige artikelContainerisatie: winnende BYOD-strategie (door Maarten Westdorp, Kaseya)
    Volgende artikel Profiteer van groeiende vraag naar Wi-Fi

    Gerelateerde berichten

    overname

    Grote Navo-order rond IT-infrastructuur voor Proximus en Thales

    ICT

    Topsector ICT presenteert Jaarbeeld 2024: focus op digitalisering, AI en mkb-innovatie

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 17
    17 juni - 19 juni

    TCCA Critical Communications World

    jun 19
    12:30 - 17:30 CEST

    Partner Event BusinessCom en Barracuda

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!