Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Telecom»Consumenten kiezen KPN als meest duurzame telecommerk
Telecom

Consumenten kiezen KPN als meest duurzame telecommerk

Digitalisering in coronatijd versneller voor duurzaamheid
25 maart 20213 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Consumenten zetten KPN op de eerste plaats als meest duurzame telecommerk. Dat blijkt uit de Sustainable Brand Index, een grootschalig onderzoek onder ruim 9.000 Nederlandse consumenten. In het afgelopen jaar bespaarden KPN-klanten samen ruim drie keer de hoeveelheid energie die nodig was om het netwerk van KPN draaiende te houden, enkel door het gebruik van de digitale diensten over het netwerk van Nederland. Het laat zien dat digitalisering een belangrijke versneller voor duurzaamheid is.

“Dat KPN bij consumenten als eerste uit de bus komt in de telecomsector, geeft aan dat de groene ambities van KPN worden gezien en gewaardeerd”, zegt Brechtje Spoorenberg, Manager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij KPN. “Dankzij de digitalisering over het netwerk van Nederland slagen we er als samenleving in om een flinke energiebesparing te realiseren.”

Energiebesparing door digitalisering

Zo ging Nederland vorig jaar door COVID-19 massaal thuiswerken en zaten kinderen deels online in de klas. We reisden flink minder en voorkwamen zo veel uitstoot in het verkeer. Tegenover de energie die nodig was om het netwerk van KPN te laten draaien, werd dankzij het digitaal werken via de telefoon en internet meer dan drie keer zoveel energie bespaard (7,5 Petajoules). Klanten bespaarden 277 miljoen liter brandstof en vermeden 3,7 miljard reiskilometers. Hierbij is rekening gehouden met het hogere energiegebruik thuis.

Traditioneel hoort de telecomsector bij de grootste energieverbruikers van Nederland. Gedurende 2020 slaagde KPN er opnieuw in om het netwerk van Nederland verder te verduurzamen, zo valt ook te lezen in het recent gepubliceerde jaarverslag. In tien jaar tijd nam het energieverbruik van KPN met 37 procent af, terwijl over dezelfde periode de hoeveelheid data met bijna het 21-voudige toenam.

Sustainable Brand

Voor KPN is duurzaamheid integraal onderdeel van de strategie. Zo draait het al sinds 2011 uitsluitend op groene stroom, is het sinds 2015 klimaatneutraal en wil het in 2025 nagenoeg circulair zijn. Deze duurzame ambities gaan verder dan alleen het minimaliseren van de gebruikte energie.

Brechtje Spoorenberg: “Voor ons betekent duurzaamheid dat we de impact op onze omgeving minimaliseren en dat we tegelijkertijd een positieve bijdrage leveren door Nederland vooruit te helpen met het oplossen van de maatschappelijke vraagstukken. Denk aan onze inspanningen op het vlak van Security om Nederland veiliger te maken, aan onze inzet op Zorg en op alle innovaties die de leefbaarheid in de steden moeten vergroten. Met onze energiezuinige diensten helpen we onze klanten om zelf ook duurzamer te werken”

De Sustainable Brand Index is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van duurzaamheid en consumentenmerken. In Nederland doet het jaarlijks onderzoek onder ruim 9.000 consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van 196 bekende merken in Nederland. Merken worden onafhankelijk geselecteerd op basis van marktaandeel, omzet en algemene merkbekendheid.

Gerelateerd

Vorige artikelSECT certificeert in 10 jaar ruim 3100 telecomprofessionals
Volgende artikel Dean One lanceert de UCC-dienst Cisco Webex voor zakelijke gebruikers

Gerelateerde berichten

Faillissement voor Amsterdams IoT satellietbedrijf Hiber

Petra Claessen (BTG) benoemd in Europees bestuur EUWENA

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!