Distributeur Com8 heeft de nieuwe cloudoplossing Switchvox-Cloud gelanceerd in Nederland en België. Deze communicatieoplossing van Sangoma Technologies is bedoeld voor middelgrote bedrijven die telefonie en Unified Communications uit de cloud willen afnemen.
De nieuwe Switchvox-Cloud van Sangoma is via IT- en telecomresellers. per direct leverbaar. Bijzonder is dat alle opties en features zijn inbegrepen in de vaste lage maandelijkse prijs. Het complete aanbod van Switchvox-Cloud speelt volgens countrymanager Tom Dam van Com8 in op de huidige vraag van partners en klanten. “De Switchvox levert alle UC-oplossingen die een bedrijf nodig heeft”, zegt Dam. “Een softphone voor de pc, Apple en Android, plus een callcenter inclusief wall boards, videoconferencing, koppelingen naar CRM en integratie met Microsoft Teams. Switchvox biedt gebruikers een eigen visual interface waarmee ze de oplossing kunnen aanpassen en finetunen, zoals schakelen tussen vaste telefoon en een smartphone en voor toegang tot de voicemail. Met Sangoma Meet maak je in de Switchvox ook conference rooms met meerdere mensen.”
Hybride werken
Alles wat je mag verwachten van een UC-oplossing, zit er volgens Dam standaard in. “Thuiswerken is ook eenvoudig te realiseren met autoprovisioning. Sluit het systeem en de devices aan op een netwerk en ze zijn in een paar seconden gekoppeld met het bedrijf”, legt hij uit. “In de maandelijkse fee zitten standaard alle features die beschikbaar zijn. Bedrijven hebben dus geen extra kosten.”
Partners en resellers
Com8 is een Belgisch-Nederlandse distributeur van diverse merken in de voice-markt zoals Sangoma en Innovaphone en werkt uitsluitend met partners.
Voor IT- en telecomresellers is de Switchvox een complete featurerijke oplossing waarmee ze klanten meer kunnen aanbieden dan enkel telefonie en VoIP. Ook opties zoals een contactcenter zitten in de Switchvox. “Resellers kunnen zich onderscheiden van discounters richting bedrijven die iets meer verwachten van hun communicatie. Onze partners kunnen deze oplossing gebruiken voor upsell met een inbound contactcenter, integratie met mobiel en koppelingen naar Microsoft Teams.”
De interface voor de configuratie en het onderhoud zijn eenvoudig en dus aantrekkelijk voor resellers van IT- en telecomdiensten. Com8 en Sangoma bieden partners bovendien eerste- en tweedelijns support op de implementatie en het beheer van de oplossing.
Combinatie met hardware
De UC-oplossing Switchvox-Cloud wordt gekoppeld aan IP-telefoons van Sangoma. Het bedrijf is producent van oplossingen voor Voice over IP, Unified Communicatie, security en connectiviteitproducten. Switchvox-Cloud werkt uiteraard ook met toestellen van andere leveranciers. “Die combinatie met hardware is ook commercieel interessant voor resellers”, weet directeur-eigenaar Wim Rapol van Com8. Maar ook voor bedrijven. “Zo werken klanten met één geoptimaliseerde oplossing en hebben ze altijd maar één aanspreekpunt.”.
Om goed opgeleid te blijven, hebben partners van Com8 toegang tot de Sangoma University waar ze gerichte trainingen kunnen krijgen over technische installaties en instellingen. “Technische kennis opdoen kost resellers veel tijd, geld en natuurlijk beschikbaarheid richting klanten”, aldus Rapol. “Onze expertise en de kennis van Sangoma zijn misschien wel hun grootste investering, want dat gaat resellers veel geld opleveren.”