Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Blog»Klant is data – Data is klant
Blog

Klant is data – Data is klant

13 oktober 20213 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Bent u iedere dag weer bezig om uw visie, strategie en marktbewerking te bepalen en te finetunen? Samen met uw ‘medebestuurders’ dure termen in de ‘boardroom’ (of andere gekozen briljante kamernaam) aan het roepen? Alle trendrapporten en voorspellingen van de grote consultants zijn geraadpleegd. Historische bewegingen meegewogen. En dan trots en zelfingenomen de strategie aan de rest van het bedrijf presenteren. Think again! Letterlijk!

Ik lig soms echt in een deuk als ik die verzamelde onzin lees. Ik vind de nieuwe term ‘Distributed Cloud’ daar toch wel hét voorbeeld van om het meest van te smullen. Want wat is/was er nou eigenlijk aan de hand? Op een gegeven moment roepen voldoende klanten: “goh, het zou wel handig zijn als we overal bij onze data kunnen en iedereen dus overal kan werken. En die data dan goed beveiligd aan iedereen van ons bedrijf ter beschikking kunnen stellen.” De consultants zien deze trend en plakken daar de term ‘Cloud’ op. Ik zal de volledige definitie besparen. U neemt dat braaf over en heeft ineens een ‘Cloud strategie’ te presenteren aan uw bedrijf. Chapeau!

Maar nu komt ie…na verloop van tijd zien de klanten toch ook wel nadelen en vragen om hun data wat ‘dichterbij’ te krijgen. Ook niet meer op enorme servers waar ook de data van nog duizenden bedrijven opstaan? Misschien een server binnen het eigen bedrijf? (Ja, echt waar! 🙂 Zo’n tegenbeweging krijgt dan natuurlijk weer een prachtige term. Het wordt ‘Distributed Cloud’ genoemd. En zo komt ie in de volgende trendrapporten terecht. U klimt daarom weer op de zeepkist om de Distributed Cloud strategie met trots te presenteren. Want u heeft de trendwatchers en consultants achter u staan.

Het gezegde ‘iedere beweging roept een tegenbeweging op’ is weer waarheid geworden

Het enige wat eigenlijk echt gebeurd is dat het gezegde ‘iedere beweging roept een tegenbeweging op’ weer waarheid geworden is. Dat weten die consultants
allang. Ze wachten gewoon even. En verder weten ze ook helemaal niets! Behalve dat ze een ontwikkeling die zich inzet vanuit de klant(behoefte) op een prachtige manier in duimdikke rapporten weten vast te leggen.

Conclusie (geheel voor mijn eigen rekening): als u dus in die hele strategie-¬exercitie niet naar de bron van de data en rapporten gaat, oftewel de klant, bent u geen bestuurder maar een passagier! In de trein van ‘analisten’. Ga, als bestuurder, iedere week een gesprek met een klant inplannen! Waar is hij/zij mee bezig? Wat zijn zijn/haar plannen? Wat verwachten ze daarin van u? Niks verkopen…alleen vragen en inventariseren. En DAT als basis laten dienen voor die volgende zeepkist oratie.

En als u nu zit te smalen dat dit toch logisch is, mag ik vast bij mijn volgende bezoek wel even in uw agenda kijken. Waar die afspraken dan staan….Afgesproken?

Gerelateerd

Vorige artikelMS Teams: Van samenwerkingstool naar centrale hub voor alle productiviteit
Volgende artikel Com8 levert Switchvox-Cloud van Sangoma

Gerelateerde berichten

Stap uit die comfortzone en grijp je kansen

Help, mijn werknemers willen hybride werken!

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!