Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Geen categorie»Cisco breidt Webex uit tot platform voor communicatie en samenwerking
    Geen categorie

    Cisco breidt Webex uit tot platform voor communicatie en samenwerking

    5 december 20183 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    3 miljard minuten per maand vergaderen
    Cisco Webex is voor veel organisaties al jaren synoniem aan zorgeloos online vergaderen. Maandelijks besteden gebruikers meer dan drie miljard minuten aan overleg via deze tool. Professionele teams die zaken willen regelen, vertrouwen op Webex. Het is dan ook logisch dat team collaboration onderdeel van Webex wordt. Deze functionaliteit heette voorheen Cisco Spark.

    Cisco werkte de afgelopen tijd aan gebruiksvriendelijke, betaalbare technologie waarvan elk business team profiteert. Vanaf nu richt Cisco zijn pijlen op machine learning en artificial intelligence om met deze technologieën organisaties te helpen het beste uit hun meetings te halen.


    Cisco Webex compleet vernieuwd
    De tijd van individualisten is voorbij. Organisaties lopen rond met vraagstukken die ze alleen met teams kunnen oplossen. De vernieuwde Webex voorziet deze teams van effectieve online vergadertechnologie. Daarbij krijgt video een prominente rol, want teamwork wordt succesvoller zodra deelnemers aan een vergadering elkaar kunnen zien en horen. Webex draait in de cloud. De update komt binnenkort beschikbaar voor de honderd miljoen gebruikers van de tool. Zij hoeven hiervoor niets te doen.


    Cisco Spark wordt Webex Teams
    Teamwork is het nieuwe normaal – en online samenwerking dus ook. Nooit was het eenvoudiger voor Webex-gebruikers om in teamverband online samen te werken. Daarom heeft Cisco zijn collaboration tool Spark een update en een nieuwe naam gegeven: Webex Teams. De naamswijziging geldt ook voor de Spark-hardware. Zo heet Spark Board vanaf nu Webex Board.

    Organisaties die aan de slag willen met team-based collaboration, hoeven alleen de Teams-extensie toe te voegen aan hun Webex-omgeving. Het resultaat? Dezelfde rijke Webex-functionaliteit, maar dan voor online teamwork. Webex Teams wordt de enige client voor zowel Webex als Webex Teams vergaderingen.

    Integratie tussen Webex en tools van derden
    Cisco hecht aan keuzevrijheid. Het staat klanten dus vrij om zelf de tools te kiezen die ze willen gebruiken. Wil je Webex voor online meetings en bijvoorbeeld Microsoft voor samenwerking in teamverband? Dat is geen enkel punt. Webex integreert ook probleemloos met Google, Slack en vele andere.

    Introductie Webex Share voor integratie met tv’s van derden
    Elke vergaderruimte wordt een Webex-ruimte met Webex Share. Het handzame apparaatje maakt van de tv aan de muur een heus Webex-scherm. Koppel de twee apparaten en voer je volgende Webex-meeting op het tv-scherm. Je hoeft daarvoor alleen de Share Screen-knop in te drukken. Daarna worden beeld en geluid gedeeld in de cloud. Webex Share komt later dit jaar beschikbaar.

    Aanschaf net zo eenvoudig als via iTunes
    Het moet zeer eenvoudig zijn om Webex-producten aan te schaffen. Vanaf nu kunnen klanten per actieve gebruiker betalen voor toegang tot Webex Meetings, Teams en Calling.

    Webex Assistant: AI voor effectiever teamoverleg
    Zelfs met de inzet van technologie zijn meetings niet altijd even zinvol en effectief. Soms gaat het mis doordat de organisator geen agenda opstelde, het overleg volledig ontspoort of afspraken niet worden nageleefd. Met behulp van artificial intelligence maakt Cisco het overleg effectiever.

    Webex Assistant voegt AI toe aan elke meeting, elk telefoongesprek en elke interactie binnen het Webex-platform en geeft daarmee een boost aan vergaderingen en teammeetings. Cisco gebruikt hiervoor de technologie van MindMeld, het AI-bedrijf dat Cisco in 2017 overnam. De komende maanden wordt de tool geïntegreerd in alle cloud-connected hardware en software.

    Webex Assistant begint met de herkenning van simpele spraakopdrachten, zoals “OK Webex, start my meeting”. Later, als de tool heeft bijgeleerd, wijst hij de deelnemers ook op hun toezeggingen en afgesproken deadlines. Webex Assistant functioneert het beste als hij niet alleen toegang heeft tot het audiokanaal. Vaak is non-verbale communicatie even belangrijk als het gesproken woord.

    Gerelateerd

    Vorige artikel‘Tele2 kan niet zelfstandig overleven in Nederland’
    Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

    Gerelateerde berichten

    Sateliot breidt bereik voor 5G NB-IoT NTN via satellietcommunicatie verder uit

    Sateliot zet volgende stap in Europese communicatie infrastructuur via satelliet

    InfoComm

    InfoComm 2025 trekt recordaantal eindgebruikers

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    sep 23
    23 september - 25 september

    KPN Partner Network: Vision 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!