Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Geen categorie»De kracht van personalisatie binnen e-commerce fulfilment
    Geen categorie

    De kracht van personalisatie binnen e-commerce fulfilment

    18 mei 20243 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Wil je de kans op conversie en terugkerende klanten laten groeien? Personalisatie is dé manier om klanten aan je te binden. Het creëren van betrokkenheid en inspelen op de individuele behoeftes van de klant is voor veel webshops essentieel voor meer verkopen. Maar wat kun je binnen de e-commerce fulfilment nu personaliseren?

    Wat bedoelen we met personalisatie en waarom is het belangrijk?

    Als je vertrouwen en herkenning wilt opbouwen bij je klanten, dan zul je aan de slag moeten gaan met personalisatie en branding. Bij personalisatie draait het om anticiperen naar de behoeftes van je klanten en hier de content, je product of dienst op afstemmen. Dit gaat veel verder dan alleen de aanhef van je e-mails personaliseren.

    Klanten verwachten een persoonlijke ervaring tijdens het shoppen en willen zich kunnen identificeren met een merk. Als je in het huidige e-commerce klimaat wil concurreren, dan zul je de verwachtingen van consumenten steeds weer moeten overtreffen. Personalisatie is dus onmisbaar.

    Op welke manieren kun je personaliseren binnen e-fulfilment?

    Niet alleen binnen marketing en communicatie zul je personalisatie moeten integreren, dit geldt ook voor je e-fulfilment strategie. Stiekem zijn er best wat onderdelen aanpasbaar naar de sfeer en stijl van jouw merk. We zetten ze hieronder op een rijtje.

    Verpakking

    Een manier waarop je je kunt onderscheiden van de concurrent is door unieke verpakkingen te maken. Zo zijn de dozen of zakken helemaal in de huisstijl van je bedrijf te ontwerpen. Felle kleuren, leuke prints of duurzaam materiaal: er is ontzettend veel mogelijk.

    Daarnaast kun je ervoor kiezen om een pakket te voorzien van een persoonlijk kaartje of een kortingscode bijvoorbeeld. Dit stimuleert conversie en vergroot de kans op een volgende aankoop.

    Winkelwagencheck-out

    Een mogelijkheid die https://monta.nl/ aanbiedt is de winkelwagencheck-out personaliseren, helemaal in jouw branding. Deze plugin geeft je klanten de vrijheid om te kiezen tussen vervoerders, afhaallocaties en bezorgtijden. Veel consumenten hebben een favoriete vervoerder en moment van de dag om een pakket te ontvangen, dus de optie om zelf te kunnen kiezen uit bezorgopties verhoogt klanttevredenheid.

    E-mails

    Consumenten willen niets anders dan goed geïnformeerd worden en blijven over hun bestellingen. De e-mails kun je personaliseren door elementen vanuit je huisstijl te integreren, de mail persoonlijk en in de tone-of-voice van je bedrijf te schrijven en persoonlijk af te sluiten door de naam van een klantenservice medewerker te benoemen bijvoorbeeld.

    Retouren

    Het is echter ook mogelijk om het retourproces te personaliseren. Bied bijvoorbeeld diverse retouropties aan, zodat de consument zelf bepaalt bij welke vervoerder ze een pakket inleveren. Moeten ze hun retourformulier digitaal invullen en het verzendlabel zelf printen? Of stuur je het label mee bij iedere verzending? Het formulier kun je ook naar wens personaliseren met eigen kleuren, lettertype en logo.

    Begin bij het begin

    Voordat je begint met het personaliseren van je e-commerce fulfilment, is het raadzaam om eerst de branding van je bedrijf te bepalen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. De branding en de manier waarop je met je klanten wil communiceren is het uitgangspunt van de personalisatie. Voer dit vervolgens in alle facetten van je organisatie door, zodat er harmonie ontstaat. Van webshop en marketing tot verpakking en retouren.

    Gerelateerd

    Vorige artikelSnom neemt verkoop VoIP-telefoons in APAC regio over van moederbedrijf VTech
    Volgende artikel Partner event over networking en toekomst van mobiliteit

    Gerelateerde berichten

    KPN Partner Network van telco naar techco – samenwerken aan groei

    DSD Europe breidt portfolio uit met DMARC AI: slimme oplossing nu beschikbaar voor MSP’s LEx Fabistas

    DSD voegt HaloPSA toe aan cloud-aanbod; alles-in-één PSA-oplossing voor moderne MSP’s

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!