Avaya en Alcatel-Lucent Enterprise gaan een strategisch partnerschap aan. Dankzij de samenwerking zullen de Composable Enterprise Soluitions binnen Avaya OneCloud CCaaS (Contact Center as a Service) beschikbaar zijn voor het wereldwijde klantenbestand van Alcatel-Lucent Enterprise (ALE). Verder kunnen klanten van Avaya voortaan gebruik maken van de netwerkoplossingen van ALE. Door de samenwerking krijgen ALE-klanten toegang tot Avaya OneCloud CCaaS, dat geavanceerde mogelijkheden biedt op het gebied van AI, identity management en beveiliging, Workforce Engagement Management (WEM) en klantenservice. Avaya gaat zijn klanten Digital Age Networking-oplossingen van ALE aanbieden. Deze oplossingen maken zowel bedrade als draadloze connectiviteit mogelijk met behulp van een geavanceerd cloudplatform. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de nieuwste IoT-analyses, digitale workflow, secure mobility en AI om het netwerk te automatiseren.
“We zijn verheugd om samen te werken met Avaya om marktleidende CCaaS-mogelijkheden te leveren aan onze klanten en het marktbereik van onze Digital Age Networking-oplossingen uit te breiden”, zegt Jack Chen, CEO van ALE. “Dankzij de uitbreidbaarheid en flexibiliteit van het Avaya OneCloud CCaaS-platform kunnen we samenwerken met een ecosysteem van vooraanstaande partners en zo met Avaya betere customer experiences creëren waar onze klanten om vragen.”
“We zijn enthousiast over de samenwerking met ALE en om Avaya OneCloud CCaaS beschikbaar te stellen voor hun wereldwijde netwerk van ruim een miljoen klanten en meer dan drieduizend partners, terwijl wij ons portfolio versterken met de netwerktechnologieën van ALE”, zegt Jim Chirico, President en CEO van Avaya. “Beide bedrijven vullen elkaar goed aan en dit partnerschap biedt zowel klanten van Avaya en ALE de kans om hun overstap naar de cloud te versnellen met eersteklas cloudtechnologie van twee toonaangevende spelers op het gebied van communicatie.”
Zakelijke klanten over de hele wereld zullen in staat zijn om hun digitale transformatie te realiseren en de overstap naar de cloud te maken. Hierdoor kunnen zij hun eindklanten een unieke customer experience bieden en bovendien de employee experience verbeteren.
“De toevoeging van ALE aan het OneCloud-ecosysteem illustreert de kracht van Avaya’s cloudaanbod. Maar het bewijst ook dat de composable infrastructuur die Avaya levert voor de Experience Economy een succesvolle strategie is”, zegt Zeus Kerravala, oprichter en principal analyst bij ZK Research. “ALE plukt de vruchten van Avaya’s ecosysteem van Experience Builders en het groeiende aantal klanten dat hulp nodig heeft bij de migratie naar de cloud. En de oplossingen van Avaya worden verbeterd met het Digital Age Networking-portfolio van ALE, inclusief zijn toonaangevende IoT-connectiviteitsoplossing. Het end-to-end IoT-beheer en het bredere portfolio van digitale bedrijfsnetwerken van ALE, in combinatie met het Avaya OneCloud Experience Platform biedt klanten van beide bedrijven unieke mogelijkheden om het toekomstige werken zelf vorm te geven, alle aspecten van hun bedrijven volledig te verbinden, de ‘everything customer’ te bedienen en succesvol te zijn in de Experience Economy.”