Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Mobility»ACM spreekt telecombedrijven aan op bereikbaar maken 112 via wifi en 4G
    Mobility

    ACM spreekt telecombedrijven aan op bereikbaar maken 112 via wifi en 4G

    10 november 20212 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    De Autoriteit Consument & Markt constateert dat het alarmnummer 112 nog niet in alle gevallen te bellen is via de nieuwe technieken 4G en bellen via wifi. Dat betekent dat nog niet volledig wordt voldaan aan de beleidsregel mobiele aankiesbaarheid 112, die op 1 juli 2021 is ingegaan.

    Mobiel bellen naar 112 gaat nu vaak nog via 2G- of 3G-netwerken. Mobiele telecomaanbieders moeten ervoor zorgen dat 112 bereikbaar is via alle technieken die zij gebruiken voor mobiele telefoongesprekken, dus ook nieuwe technieken als 4G en bellen via wifi. Zo kan het alarmnummer ook in de toekomst altijd gebeld worden. Het gaat hierbij om spraakdiensten die door telecomaanbieders worden aangeboden, niet om spraakdiensten van apps als WhatsApp of Facetime.

    Verouderde mobieltjes
    Voor de volledigheid wijst de ACM er wel op dat er mobiele toestellen bestaan die niet geschikt zijn voor alle nieuwe technieken, bijvoorbeeld omdat ze verouderd zijn en alleen via 2G of 3G kunnen bellen, of omdat de fabrikant het besturingssysteem niet geschikt heeft gemaakt voor bellen via wifi of 4G.

    Locatie en identiteit meesturen
    In de beleidsregel staat verder dat telecomaanbieders ervoor moeten zorgen dat de identiteits- en locatiegegevens worden meegestuurd naar de meldkamer van 112 wanneer iemand met een mobieltje het alarmnummer belt. Zo is in noodsituaties snel duidelijk wie er belt en vanaf welke locatie. De locatie-informatie wordt bepaald via de zendmasten waarlangs de verbinding loopt. Telecomaanbieders voldoen op dit punt wel aan de beleidsregel. Identiteitsgegevens worden via een aparte procedure aangeleverd aan de 112 meldkamer.

    Gerelateerd

    Vorige artikelAvit Collaboration Partner of the Year van Cisco
    Volgende artikel Krachtenbundeling Sailor Telecom & ICT en Emeni

    Gerelateerde berichten

    stock IT-professionals profiteren van een loonstijging van 11% vodafone business

    Vodafone Business en nlgroeit lanceren MKB Mentor voor ondernemers met groeivraag

    Hoe gaat het met de jonge telecomoperator UNDO? vodafonezigo

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen in strijd tegen teruglopende resultaten

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    sep 23
    23 september - 25 september

    KPN Partner Network: Vision 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!