ALSO zet een volgende strategische stap in zijn wereldwijde expansie met de lancering van ALSO Cloud US. In lijn met eerdere uitbreidingen introduceert de technologieleverancier zijn cloudgerichte bedrijfsactiviteiten nu op de Amerikaanse markt.
Met 90 miljoen commerciële unieke gebruikers en een ICT Total Addressable Market (TAM) van 1,5 biljoen dollar per jaar biedt de VS enorme groeikansen. De adoptie van cloud-applicaties en IT-as-a-Service is hier al sterk ontwikkeld en wordt ondersteund door een breed ecosysteem van circa 100.000 IT-kanaalpartners.
De eerste klanten zijn inmiddels aangesloten op ALSO Cloud US, dat zich richt op het versnellen van cloudmigraties, het versterken van cybersecurity en de acceptatie van AI-oplossingen. Het beproefde model dat eerder succesvol werd ingezet in het VK, wordt ook hier gevolgd, inclusief een strategisch PaaS-partnerschap om de groei te versnellen.
De ALSO Cloud Marketplace (ACMP) fungeert als centraal platform voor IT-professionals om technologische oplossingen te kopen, verkopen en beheren. Wereldwijd waarderen resellers de eenvoudige onboarding en migratie, evenals de ondersteuning van ALSO bij het verminderen van risico’s en het opschalen van hun business.
Jan Bogdanovich, Managing Director Commercial Business van ALSO Holding AG (SIX: ALSN), zegt hierover: “Met onze uitbreiding naar de VS verstevigen we onze voetafdruk binnen het wereldwijde ecosysteem. We combineren onze operationele excellentie met het potentieel van deze markt en benutten datagedreven inzichten om een klantgerichte, hoogwaardige ervaring te leveren die tastbare waarde toevoegt.”