Contact center aanbieder Talkdesk®, Inc. heeft William (Bill) Welch aangetrokken als president en chief operating officer (COO). Welch zal nauw samenwerken met Talkdesk-oprichter en Chief Executive Officer (CEO) Tiago Paiva om de groei van het bedrijf te versnellen en door te gaan met het opbouwen van een organisatie van wereldklasse die uitstekende klantenservice levert, de beste productinnovatie in de branche en nieuwe en uitgebreide klantrelaties rond de wereld. De benoeming van William Welch volgt op andere recente benoemingen bij Talkdesk, waaronder Shane Evans als CRO, Andrew Dobrov als CCO, Jeff Haslem als CIO en Welch’s voormalige collega Sydney Carey als CFO.
” Talkdesk blijft zich inzetten voor het opnieuw uitvinden van de klantervaringsindustrie en het bevorderen van onze groei”, aldus Tiago Paiva, oprichter en CEO van Talkdesk. ”Met een achtergrond in het opschalen van wereldwijde organisaties, past Bill perfect bij ons om onze visie en missie te realiseren. Samen zullen Bill, het leiderschapsteam en de hele Talkdesk-organisatie onvermoeibaar werken om nieuwe producten en innovaties te brengen aan merken die de manier waarop ze met klanten omgaan echt willen veranderen. We zijn enthousiast over de toekomst van Talkdesk.”
Welch heeft uitgebreide ervaring met het tot leven brengen van de visie en missie van een bedrijf door productontwikkeling en -innovatie, klantuitbreiding en -ervaring, talentbehoud en -acquisitie, en strategische allianties over de hele wereld te operationaliseren en op te schalen. Zijn bewezen staat van dienst bij bedrijven als Zscaler en Duo Security is gebaseerd op een alomvattende benadering van leiderschap die de betrokkenheid van medewerkers, klant- en partnerloyaliteit en operationele uitmuntendheid samenbrengt om uitzonderlijke bedrijfsresultaten te leveren. Hij wordt geleid door een compromisloos waardesysteem dat wordt beheerd volgens een standaardreeks principes, waaronder het koesteren van een prestatiegerichte cultuur.
“In de afgelopen tien jaar heeft Talkdesk een indrukwekkend groeitraject doorgemaakt, grotendeels dankzij de inzet van het bedrijf voor gestage productinnovatie, sterk leiderschap en superieure klantenondersteuning”, aldus Tom Reilly, lid van de raad van bestuur van Talkdesk. “We staan te popelen dat Bill zich aansluit bij de Talkdesk-missie. Met zijn bewezen expertise in het opschalen van bedrijven van wereldklasse, zijn we ervan overtuigd dat de groei- en uitbreidingsplannen van Talkdesk verder zullen worden versneld.”
“Talkdesk is al lang toonaangevend op het gebied van cloudgebaseerde software voor klantervaringen en levert betere ervaringen en hogere klanttevredenheid met voortdurende productinnovatie. “Ik ben verheugd en nederig om me bij Talkdesk, Tiago en het leiderschapsteam aan te sluiten om door te gaan met het bouwen en opschalen van een organisatie van wereldklasse, één klantinteractie tegelijk”, aldus Bill Welch, President en COO van Talkdesk.
Talkdesk richt zich op het creëren van cloudgebaseerde software en services die de manier waarop merken en klanten met elkaar omgaan radicaal veranderen. Of het nu gaat om kunstmatige intelligentie, analyse van klantervaringen, omnichannel-betrokkenheid, branchespecifieke productportfolio’s of meer, Talkdesk-technologie moderniseert het contactcenter en stelt organisaties in staat hun klantenondersteuning te vereenvoudigen en op te schalen.