Wanneer het mobiele signaal onvoldoende is en er in de buurt wél een wifi-netwerk aanwezig is, schakelt het mobiele toestel automatisch over op Wi-Fi. Zo kunnen klanten blijven bellen en sms’en zonder dat de verbinding verbreekt of vertraagt. Zodra het mobiele signaal weer voldoende aanwezig is, schakelt het toestel automatisch weer terug naar het mobiele netwerk. De kwaliteit van bellen en sms’en via Wi-Fi is afhankelijk van de kwaliteit en sterkte van het wifi-signaal.
‘Mobiel via wifi’is de afgelopen tijd uitgebreid getest, in samenwerking met Samsung. Vanaf vandaag is deze oplossing beschikbaar voor klanten die reeds gebruikmaken van 4G Bellen (VoLTE) en beschikken over een Samsung smartphone met de juiste software-update. KPN verwacht medio november ook ondersteuning voor iOS 12.1, voor de iPhone 6 en hoger.
Vorige artikelNFON kondigt nieuwe generatie NFON-client aan
Volgende artikel BlackBerry en Baidu werken aan zelfrijdende auto