Â
Zo is het bekijken van nieuwssites vooral populair bij het mannelijke geslacht (62 procent versus 40 procent bij de vrouwen). Mannen kijken (21 procent) nóg liever naar video’s dan vrouwen (11 procent). Vrouwen (64 procent) hechten meer waarde aan het bijhouden van hun social media kanalen dan mannen (55 procent). Mannen hebben overigens twee keer zo vaak een databundel zonder limiet als vrouwen. Ook laten mannen hun humeur vaker negatief beïnvloeden als ze een keer geen toegang hebben tot mobiele data. Overeenkomsten zijn er ook: mannen en vrouwen gebruiken hun databundel opvallend genoeg even vaak om online te winkelen (22 procent).
Â
Ongelimiteerde data als de norm
Uit het onderzoek bleek ook dat jongeren onder de 30 jaar onbeperkt mobiel datagebruik op korte termijn bestempelen als absolute norm. Bijna 70 procent van de jongeren denkt dat (vrijwel) iedereen over vijf jaar een ongelimiteerde databundel heeft. Als grootste voordeel wordt genoemd dat je dan precies weet waar je aan toe bent als het gaat om de maandelijkse telefoonrekening (61%). Drie op de tien Nederlanders denken de mobiele telefoon niet meer weg te kunnen leggen bij onbeperkt toegang tot mobiel internet. Opvallend is dat vooral ouderen boven de 60 jaar hier gevoelig voor zijn (55%).