Bijna de helft (46%) van alle professionals werkzaam in de hypotheekbranche geeft aan dat zij veel online samenwerken met klanten. Daarmee zijn de professionals uit deze branche voor de tweede maal op rij koploper als het gaat om online samenwerken met klanten.
De accountancybranche staat op de tweede plek met 37 procent. De top drie wordt compleet gemaakt door de verzekeraars (36%). Dit blijkt uit onderzoek onder 498 professionals uit de bankensector, verzekering-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Hyarchis, specialist in content- en online samenwerkingsoplossingen.
Hypotheekprofessionals lopen steeds verder uit
Als de onderzoeksresultaten worden vergeleken met die uit 2014, blijkt duidelijk dat de hypotheekbranche steeds verder uitloopt op de andere branches binnen de financiële sector. Vorig jaar had de hypotheeksector slechts 3 procent voorsprong op de nummer twee (verzekeraars). Dit jaar is dat verschil 9 procent met de nummer twee (accountancy). Tevens blijkt dat het aantal online samenwerkende professionals ten opzichte van vorig jaar is gestegen met 13 procent.
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: “De economie trekt aan. Dat is in vele sectoren te zien en zeker in de huizenmarkt. De hypotheekbranche voelt de hete adem van nieuwe disruptieve spelers in haar nek. Dit is één van de verklaringen waarom deze branche koploper is als het gaat om online samenwerken met klanten. De traditionele hypotheekverstrekker voelt, meer dan andere branches, de druk om online samenwerken met klanten te omarmen en zo de concurrentiepositie te verstevigen.”