Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»3CX: ‘Wij bieden voor de reseller het product voor de toekomst’
    Telecom

    3CX: ‘Wij bieden voor de reseller het product voor de toekomst’

    23 november 20154 Min leestijd
    3cx-wij-bieden-voor-de-reseller-het-product-voor-de-toekomst-
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Als volledig software gebaseerde communicatieoplossing zegt 3CX dé partner voor resellend Nederland te zijn. 3CX is beter te integreren met applicaties, innovatie gaat sneller en de reseller blijft in de lead omdat die zijn eigen totaalpakket kan samenstellen. Een interview met CEO Nick Galea.

    3CX heeft de PBX in de IT-afdeling gebracht. Al sinds de start acht jaar geleden maakt het bedrijf volledig op software gebaseerde PBX’en. “Steeds meer bedrijven gaan naar IP en software en weg van de appliance en hardware. Doordat wij ons beperken tot software en tot Windows is de 3CX-PBX beter te managen en beter te integreren met andere applicaties”, zegt CEO Nick Galea. “Wij proberen innovatie in de PBX-markt te brengen door nieuwe standaarden als WebRTC snel te omarmen. Wij zijn daar sneller in dan de competitie.”

    Wat onderscheidt 3CX nu echt?
    “Onze grootste differentiator is dat elk bedrijf met Windows onze PBX zelf kan managen, on premise of in een private cloud. Daarmee heeft een klant volledige controle over de eigen PBX. Voor wat betreft het partnerkanaal: wij zijn een van de weinige vendors die op alle niveaus compleet via business partners werkt. In ons hosted-model doen we dat ook alleen via hosting partners, resellers en distributeurs. Zo kan de reseller controle houden over het serviceproces. De reseller is bij 3CX geen ‘commission agent’ want dat is geen duurzaam model.”

    Wat zijn de plannen en ambities voor 2016?
    “We hebben het de afgelopen jaren goed gedaan in Nederland. Toch willen we in 2016 agressief en fors groeien. Dat gaan we bereiken door veel te innoveren met onze softwaretechnologie: video- en webconferencing gaan we nog verder integreren in 3CX , net als de integratie met CRM-pakketten als Exact. Wij bieden een echte virtuele PBX aan, geen multitennant. Voor de reseller is interessant dat hij niet hoeft te investeren om met 3CX een Hosted Voice-oplossing te bouwen; ons hosting-platform kan hij gratis afnemen, want hij betaalt per afgenomen licentie. En voor kleine bedrijven tot en met 10 licenties is het nagenoeg gratis. Dat is wel anders dan met andere platformen waar vooraf grote investeringen gedaan moeten worden.”

    Zijn er naast mobility en cloud nog meer trends waar 3CX op inspeelt?
    “Allereerst denk ik dat wij altijd erg innovatief zijn geweest op het vlak van mobility: we waren de eerste met mobile clients op iOS en Android. Onze smartphone-client is echt seamless, alsof het een GSM-gesprek is. Een nieuwe trend waarin wij ook ver vooruit zijn, is WebRTC, een standaard die Google wil doorvoeren. Nu al kunnen wij gesprekken aannemen van browsers via internet. Die trend van bellen via de browser gaat zich verder doorzetten. En daar zal ook video aan toegevoegd worden. Dat betekent dat 3CX doorgaat met investeren in die technologie.”

    Het partnerprogramma is onlangs aangepast. Wat zijn de belangrijke veranderingen?
    “Er zijn nu drie niveaus in partnership. Er waren meer niveaus nodig, omdat we een grotere beloning willen toekennen aan partners die echt dedicated voor 3CX gaan. Die partners leveren ook een betere support aan de eindklant. De barrières om partner van 3CX te worden, zijn altijd laag geweest en blijven dat ook: trainingen, online certificering en support zijn gratis. De bedrijven die echt vol met 3CX aan de slag gaan, zetten we  meer in de spotlight. Denk aan ondersteuning met leads en een hogere status. Wat we daarnaast gaan doen, is voor platinum en gold partners twee keer per jaar een webinar of roundtable organiseren met ons productmanagement en mijzelf zodat partners feedback kunnen geven.”

    Waarom moet de business partner 3CX overwegen als aanvulling van zijn portfolio?
    “Omdat 3CX de leidende PBX-technologie in handen heeft. Daarnaast geven wij de reseller erg veel flexibiliteit, kan hij met 3CX zijn eigen totaalpakket samenstellen waardoor hij de controle houdt en kan hij zo echt waarde toevoegen voor zijn klant. Dit is het product voor de toekomst van de partner. Met 3CX is een betrouwbaarder businessmodel samen te stellen. Met een dichtgetimmerd hosted-pakket word je al heel snel een ‘commission agent’. Wij bieden juist de kans om je echt te differentiëren, met ons product als onderdeel van een grotere puzzel.”

    Wat wordt volgens u belangrijk voor het partnerkanaal in 2016?
    “Focus. Het heeft geen zin om te veel oplossingen in je portfolio te hebben. Beter is het om te kiezen en van één product echt alles te weten op sales-, technisch- en supportniveau. Ik zie gewoon dat resellers met focus veel succesvoller zijn. En belangrijker nog: de klant ziet dat ook.”

    Gerelateerd

    Vorige artikelHypotheekbranche koploper in online samenwerken met klant
    Volgende artikel Intermax lanceert grootste Internet of Things netwerk van Nederland

    Gerelateerde berichten

    Sewan versterkt partnerpositie met verbreding portfolio en vertrouwde aanpak

    Sewan versterkt partnerpositie met verbreding portfolio en vertrouwde aanpak

    https://www.fcbarcelona.com/en/FC Barcelona lanceert met Barça Mobile eigen MVNO

    FC Barcelona lanceert met Barça Mobile eigen MVNO

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!