Het bedrijf CloudCTI integreert voice – of het nu hosted of on premise is – met elk mogelijk CRM-pakket. En dat als cloud-dienst. Uniek in de wereld en voor resellers een mooie kans bij nieuwe klanten binnen te komen, bij bestaande klanten te upsellen of verticals te bedienen. Een interview met directeur Jan Kees Lantsheer.
Een ontwikkelaar van software om extra functionaliteit toe te voegen aan PABX’en zodat resellers een totaaloplossing konden bieden, zo is Key-Link 15 jaar geleden begonnen. Op deze manier werden nog niet geïntegreerde functies als presence, CRM-koppelingen en rapportages toegevoegd. Door de jaren heen is Key-Link een vast gegeven geworden in reseller-land, vooral voor de klantprojecten die wat extra’s vragen. PABX’en hebben zich inmiddels verder ontwikkeld, en er is een ontwikkeling genaamd de Cloud. Daarom heeft ook het bedrijf Key-Link zich ontwikkeld en draagt het nu de naam CloudCTI.
VoIP geen oplossing
“Er komt steeds meer functionaliteit in telefonieplatformen, of het nu cloud of PABX is”, zegt Jan Kees Lantsheer van CloudCTI. “Maar één functie zal er nooit inzitten: een koppeling met je database en CRM. Ook met de komst van VoIP is dat niet opgelost.” Omdat cloud hard groeit heeft ook CloudCTI de integratiedienst naar de cloud gebracht. Of het nu on premise of Hosted Voice is: CloudCTI kan voor elk CRM-pakket de koppeling met telefonie realiseren, over de complete breedte. En dat is uniek in de wereld, verzekert Lantsheer.
Voice integreren met CRM is niet nieuw en uiteraard kent iedereen de verhalen van CRM-leveranciers als Salesforce.com die integratie met telefonie omarmen. Jan Kees Lantsheer: “Dat zal allemaal best wel, maar er zijn in Nederland 2.000 CRM-pakketten in gebruik en de reseller heeft elke dag weer met een ander pakket te maken.
Commodity
CloudCTI heeft veel drempels weggehaald: er is geen hardware meer nodig voor de integratie, er hoeft niks geïnstalleerd te worden, de CTI-software is altijd up-to-date en hij kan als dienst aangeboden worden. “We zijn zo ver gegaan dat het volkomen plug & play is”, zegt Lantsheer. “Het kan nu zelfs een commodity worden.”
Voor resellers is deze oplossing een extra tool om bij nieuwe klanten binnen te komen en bij bestaande klanten te upsellen. “En hij kan eenvoudig een vertical induiken omdat elke branche meestal wel een sterk CRM-platform heeft dat marktleider is.”
Het bedrijf koppelt dus met elk CRM-pakket. Volgens Lantsheer is dat mogelijk dankzij de jarenlange ervaring. “Door onze ervaring hebben we de afgelopen jaren alle CRM-oplossingen wel een keer langs zien komen. We hebben er inmiddels honderden gekoppeld en er komen nog steeds nieuwe bij. Wij zijn de enige in de wereld die dit zo breed en vanuit de cloud aan kunnen bieden. Daar mogen we trots op zijn.”