Op 29 november worden in Het Zalmhuis te Rotterdam in acht categorieën de Telecom Inspirience 2016 uitgereikt. In de categorie Best Mobile Project 2016 – powered by Televak Centers – heeft de vakjury de volgende klantcases genomineerd.
KPN
Klantcase: Hartritme Diagnostiek
In Nederland zetten 1.200 huisartspraktijken Hartritme Diagnostiek in, dit zijn ongeveer 2.200 individuele huisartsen. Als zelfstandig behandelcentrum (ZBC) behandelt KPN jaarlijks ruim 14.000 patiënten. Patiënten met symptomen van en angst voor hartritmestoornissen komen bij de huisarts. Door het onregelmatige klachtenpatroon van deze patiënten kan een huisarts tijdens een consult vaak niets constateren. Het geruststellen en het naar huis sturen van patiënten lost vaak niets op en alle patiënten naar de cardioloog sturen is inefficiënt en duur. Huisartsen zijn gebaat bij een oplossing waarbij op afstand een patiënt gemonitord kan worden. Huisartsen krijgen de Hartmeter van KPN in bruikleen en kunnen deze aan de patiënt meegeven. Met de eventrecorder kunnen patiënten gemakkelijk een hartopname maken wanneer de klachten opspelen. De geïntegreerde SIM-kaart zet de gegevens automatisch door naar de Medische Service Centrale. Deze Service Centrale wordt bemand door speciaal opgeleide Coronary-Care-Unit (CCU) verpleegkundigen, die elke ECG binnen 24 uur beoordelen en de resultaten en bijpassend advies naar de huisarts sturen.
Kreuze
Klantcase: GGZ
MET GGZ is een van de grootste organisaties voor geestelijke gezondheidszorg in Noord- en Midden-Limburg. Ruim 550 medewerkers werken (door fusies) met een diversiteit aan devices. Hierdoor zijn er meerdere leveranciers en onderhoudscontracten op IT en Telecom. De vraag was: alle medewerkers uitrusten met één type smartphone en werkplek, deze beheersbaar maken, vereenvoudiging van de werkwijze voor de medewerkers, mobile integratie op de door Kreuze eerder dit jaar geïmplementeerde Cloud-telefonieoplossing. Kreuze heeft elke medewerker een Samsung-smartphone geleverd met Mobile Device Management van Airwatch en Knox device enrollment. Daarnaast ontvangt elke medewerker een Chromebook met Kiosk-licenties zodat bij het opstarten dit device direct in de Citrix-sessie komt van de klantomgeving. De connectiviteit is geregeld via Vodafone-abonnementen. De ROI van dit project is door de klant doorgerekend op 1 jaar.
Score Telecom
Klantcase: Eventure
Eventure is een evenementenuitzendbureau en neemt de inzet van festivalpersoneel (horeca- en kassapersoneel) voor zijn rekening. Tijdens een festival kun je niet voorspellen aan welke bar of welk eettentje het druk wordt. Tot voor kort ging dat op gevoel van de ‘fieldmanagers’ van Eventure die een inschatting moesten maken. Het is dan lastig om snel te schakelen wanneer het anders uitpakt. Uitdaging twee: de complete urenadministratie van het personeel ging op papier en werd met pen afgetekend. Achter een bar wordt zo’n papiertje nog wel eens nat of raakt kwijt. Eventure had inmiddels een digitaal administratiesysteem. Score Telecom heeft meegedacht om dit mobiel en dus inzetbaar te maken. Het hele administratiesysteem is een app gezet. Alle 50 barhoofden zijn uitgerust met een smartphone met NFC (Near Field Communication) en een flexibel KPN data-abonnement. Dankzij deze oplossing kan er optimaal verkocht worden en is horecapersoneel zo efficiënt mogelijk in te zetten. Tevens wordt bij de administratie en uurregistratie veel tijd bespaard en de foutmarge drastisch verkleind.
Telepuls
Klantcase: Rassers Advocaten
Dit advocatenkantoor bestaat uit een team van 50 mensen waarvan 30 advocaten en 20 backoffice medewerkers. De individuele bereikbaarheid van advocaten was een probleem, hoe kan een advocaat zijn beschikbaarheidsstatus zo optimaal mogelijk gebruiken zowel in kantoor, on the road als in de rechtszaal? Met Unify OpenScape Business en o.a. de myPortal2go-applicatie is een mobiele toepassing gecreëerd waarmee de advocaten voor zowel hun klanten als collega’s hun beschikbaarheid kunnen regelen. Dit in combinatie met Telepuls VoIP zorgt ervoor dat al het zakelijke verkeer inzichtelijk is geworden. Met Telepuls VoIP heeft Rassers online realtime inzicht in zowel het verbruik op kantoor als dat van de GSM-toestellen van de advocaten, dit vereenvoudigd het facturatieproces zonder dat advocaten zelf nog de uren moeten bijhouden van gevoerde telefoongesprekken. De advocaten hebben geen bureautoestellen meer. Er wordt nu nog gebruikgemaakt van het Vodafone GSM-netwerk, in de toekomst wordt overgestapt naar Telepuls Mobiel zodat er een 100 procent vast-mobiel-integratie plaatsvindt.
CTAC
Klantcase: Vivare
Woningcorporatie Vivare is met 240 medewerkers actief in zes gemeenten. Onder de groeiende regeldruk moeten corporaties ze back to basics: het beschikbaar hebben en houden van betaalbare sociale huurwoningen. Daarbovenop stelt de overheid een verhuurdersheffing in, een extra belasting die per corporatie jaarlijks in de miljoenen kan lopen. Daarom ging Vivare van zes locaties naar één. Men zocht naar een oplossing waarmee de IT en telecommunicatie betaalbaar bleef en tegelijk beter dienstig aan het primaire proces. Onderdeel van deze kwaliteitsslag was continuïteit. Gebruikers verwachten dat ze bij een probleem altijd de helpdesk kunnen bellen. Hiervoor zijn SNOM-toestellen geleverd, simkaarten voor VastMobiel-integratie van Speakup, is er voor Vivare een app ontwikkeld en vrijwel alle andere Speakup-diensten zijn middels Compass gekoppeld aan vrijwel alle diensten; zo werken diverse medewerkers dagelijks met de Bedienpost, van waaruit zij direct kunnen bellen en kunnen zien welke collega’s beschikbaar zijn. Door de inzet van de online Walldisplay kan het klant expertise centrum direct op een groot scherm zien of en op welke wachtrij het druk is, zodat er effectief bijgesprongen kan worden door rooster-toedeling real time te wijzigen. De Rapportage Tool geeft inzicht waar nog verbeterslagen gemaakt kunnen worden in bereikbaarheid.
Uitreiking
De award voor Best Mobile Project 2016 wordt samen met de andere Telecom Inspirience Awards uitgereikt op 16 november in het Zalmhuis te Rotterdam. Voor meer informatie: www.telecominspirience.nl