Odido biedt als eerste van de drie Nederlandse telecomoperators Operator Connect aan. De nieuwe connectiviteitsoplossing, die in samenwerking met Microsoft Teams wordt aangeboden, maakt het voor organisaties eenvoudiger hun vaste telefoonnummers aan Microsoft Teams te koppelen. Medewerkers kunnen hierdoor vanaf elk apparaat en op elk moment bellen en gebeld worden. Het bellen via een vast telefoontoestel is hiermee niet meer noodzakelijk. De innovatie geeft IT managers nieuwe mogelijkheden de telefonie van bedrijven eenvoudig te beheren en medewerkers slimmer en hybride te laten werken, zonder dat daar grote investeringen voor nodig zijn.
Met Operator Connect beantwoordt Odido aan de toenemende vraag naar toekomstbestendige connectiviteitsoplossingen die medewerkers zo optimaal mogelijk hybride laten samenwerken. Het personeel dat hybride werkt is tijdens en na corona sterk toegenomen en organisaties zoeken hierdoor voortdurend naar optimalisaties in het werkproces. Door het toevoegen van vaste telefoonnummers aan Microsoft Teams, wordt communicatie met klanten en relaties beter en samenwerken met collega’s nog makkelijker. Medewerkers bepalen nu zelf wanneer, hoe en op welk apparaat ze bereikbaar willen zijn. Dit zorgt voor meer efficiëntie en een hogere productiviteit.
Eenvoudig en kostenbesparend
Operator Connect is snel te activeren, zelfstandig te implementeren en makkelijk te beheren voor IT Managers. Vaste telefoonnummers kunnen hierna slechts met een paar klikken worden toegevoegd aan gebruikers in Teams. Organisaties besparen hierdoor eenvoudig op de hoge investerings- en onderhoudskosten van een fysieke telefooncentrale. Operator Connect is exclusief voor partners van Microsoft ontworpen om innovatie te versnellen en een link te maken met de mogelijkheden van de toekomst.
Totaaloplossingen
Léon Toet, CCO B2B bij Odido, legt uit: “Het doel is de Customer Champion van de zakelijke markt te worden. Onderdeel van onze nieuwe positionering, als aanbieder van totaaloplossingen voor de zakelijke markt, is de samenwerking met partners zoals Microsoft. Deze partijen zijn cruciaal voor het zo goed mogelijk bedienen van onze zakelijke klanten. We zien dat hybride werken de laatste jaren een hoge vlucht genomen heeft. Binnen organisaties brengt dit bij zowel werknemers als IT Managers nieuwe uitdagingen met zich mee. Het vraagt om nieuwe oplossingen, die ervoor zorgen dat werknemers zo optimaal mogelijk samenwerken. Wij zijn daarom ook verheugd dat wij als eerste van de drie nationale operators  hiervoor een oplossing kunnen aanbieden.”
Ook Hermien Roebersen, Partner Lead bij Microsoft, is blij met de samenwerking tussen Microsoft en Odido: “Microsoft Teams is uitgegroeid tot de meest gebruikte applicatie voor hybride werk. Organisaties welke ICT willen vereenvoudigen brengen alle vormen van communicatie samen in Microsoft Teams. De uitgebreide kennis en ervaring van Odido op het gebied van vaste en mobiele communicatiediensten maakt hen een betrouwbare partner voor deze organisaties. Dankzij Operator Connect kan Odido een eenvoudigere manier bieden Teams Telefonie te implementeren en te beheren met verbeterde ondersteuning en betrouwbaarheid.”