Zoom is verheugd de overname van Workvivo aan te kondigen om het platform van Zoom uit te breiden en zijn klanten nieuwe manieren te bieden om werknemers geïnformeerd, betrokken en verbonden te houden.
Workvivo, opgericht in 2017, biedt een feature-rijk platform voor werknemerservaring, dat geavanceerde interne communicatie- en betrokkenheidstools, een sociaal intranet en een werknemersapp combineert, allemaal samengevoegd tot één centrale hub, die het hart vormt van het digitale ecosysteem van een bedrijf. Workvivo’s best-in-class aanbod heeft de afgelopen drie jaar een driecijferige groei doorgemaakt en wordt gebruikt en vertrouwd door honderden klanten over de hele wereld, van het MKB tot enkele van ’s werelds meest bekende merken, waaronder Liberty Mutual, Lululemon, Ryanair, Madison Square Garden en Wynn Resorts.
Het communicatie- en betrokkenheidsplatform voor werknemers biedt Zoom-klanten nieuwe manieren om werknemers geïnformeerd, betrokken en verbonden te houden in het huidige hybride werkmodel.
Achter het werk staan arbeiders. Echte alledaagse mensen. Mensen die werken om te leven, leven niet om te werken. Mensen die behoefte hebben aan een gevoel van verbondenheid. Het is een eenvoudig concept dat vaak wordt vergeten omdat prioriteiten en eisen de werkdag overnemen.
Nu het personeelsbestand er heel anders uitziet dan een paar jaar geleden, moeten leiders anders denken om talent te behouden en de bedrijfscultuur te behouden. Het personeelsbestand van vandaag is hybride en gedistribueerd – met mensen die thuis werken, op kantoor, op een afgelegen locatie, aan de frontlinie van een winkelvloer of magazijn, als piloot of stewardess in een vliegtuig, als verpleegster in een gezondheidskliniek of als alles daar tussenin. In werkelijkheid,70% van de Amerikaanse werknemers zijn eerstelijnswerkers. Het zijn mensen die zich verbonden willen voelen met hun collega’s en leiders, waar ze ook werken. Het betrekken van werknemers en het stimuleren van cultuur door middel van verbinding is niet langer een ‘nice to have’ – het is essentieel voor succes in de huidige zakelijke omgeving.
“We zijn verheugd om het Workvivo-team te verwelkomen bij Zoom. De kracht van Workvivo’s platform voor werknemerservaring, met zijn robuuste communicatie- en betrokkenheidsaanbod in combinatie met het alles-in-één samenwerkingsplatform van Zoom, stelt organisaties in staat om het potentieel van hun werknemers volledig te ontsluiten en hun bedrijfscultuur te ontwikkelen in een hybride wereld”, aldus Kelly Steckelberg , chief financial officer bij Zoom. “Workvivo heeft de standaard gezet voor communicatie met werknemers en helpt bedrijven miljoenen werknemers wereldwijd te bereiken en te betrekken. Workvivo geeft prioriteit aan gebruiksgemak en eenvoud van ontwerp en biedt de beste gebruikerservaring die perfect past bij het DNA van Zoom.”
“Zoom’s snelle innovatietempo en de aanhoudende toewijding om producten te bouwen met een mentaliteit waarbij de mens centraal staat, is de reden waarom we het meest enthousiast zijn om ons bij het team aan te sluiten”, aldus John Goulding, CEO en mede-oprichter van Workvivo. “Ons platform vervangt verouderde, onhandige interne communicatietools door een levendige, vertrouwde sociale ervaring en heeft een bewezen geschiedenis van ongeëvenaarde acceptatieniveaus. Met Zoom kunnen we samen geweldige dingen bouwen, teamwerk zinvoller maken en samenwerking uitbreiden tot buiten kenniswerkers, waardoor we werknemers kunnen bereiken die zich historisch gezien niet verbonden voelden met het bedrijf.”
Workvivo op het scherm van een laptop en mobiele telefoon
Met deze overname zet Zoom zijn evolutie voort om het beste end-to-end samenwerkingsplatform te bieden dat gericht is op het mogelijk maken van modern werk en het mogelijk maken van de digital-first werkplek.
Na het sluiten van de transactie is Zoom van plan om de mogelijkheden van Workvivo in zijn platform op te nemen om een best-in-class werknemerservaring te bieden . De oprichters van Workvivo, John Goulding en Joe Lennon, en het hele Workvivo-team, zullen een belangrijke rol spelen bij het aansturen van de innovatiestrategie voor werknemerservaring.
De transactie zal naar verwachting in Q1 FY2024 worden afgerond. De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.