- Zoom X combineert het videocommunicatieplatform van Zoom met het vertrouwde netwerk en de service van Deutsche Telekom.
- Gegevens van deelnemers aan Zoom X-vergaderingen worden alleen opgeslagen op servers in Duitsland.
- De oplossing wordt in de loop van 2022 beschikbaar.
Zoom Video Communications en Deutsche Telekom versterken hun samenwerking met een gezamenlijk ontwikkelde dienst voor de Duitse markt. Zoom X powered by Deutsche Telekom combineert de kracht van Zooms platform met de voordelen van het netwerk van Deutsche Telekom. Zoom X is ontwikkeld voor zakelijke klanten van ieder formaat en organisaties binnen de publieke sector, en wordt in de loop van 2022 beschikbaar.
De realtime media van Zoom X-vergaderingen draaien binnen het netwerk van Deutsche Telekom. Klanten kunnen vergaderingen starten en beheren op alle apparaten met het videocommunicatieplatform van Zoom. Hiervoor levert Deutsche Telekom de inbelnummers voor Duitsland en 50 andere landen om telefonisch deel te nemen aan vergaderingen. Daarnaast verzorgt Deutsche Telekom de contracten, orderverwerking, nationale klantondersteuning en facturering.
X keer zoveel mogelijkheden voor conferenties en telefonie
Met Zoom X hoeven zakelijke klanten hun eigen telefoonsysteem niet te gebruiken voor spraakcommunicatie. Voor hen is het ongeacht locatie en apparaat nu mogelijk om vanuit één applicatie te communiceren via een Zoom Phone-account met een toegewezen vast Duits of internationaal telefoonnummer van Deutsche Telekom. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld gesprekken naar een vaste lijn met één klik worden omgeleid naar een mobiele telefoon, zelfs tijdens een lopend gesprek.
De nieuwe oplossing versimpelt de transitie naar het hybride werken
“Zoom X is een intuïtief platform dat onze dienstverlening voor zakelijke klanten uitbreidt en alle belangrijke communicatiediensten samenbrengt. Hiermee spelen we in op de behoeften van de markt en ontwikkelen we samen met Zoom innovatieve oplossingen die nieuwe manieren van werken ondersteunen”, zegt Hagen Rickmann, Managing Director Business Customers bij Deutsche Telekom.
“Door onze krachten te bundelen met Deutsche Telekom combineren we ons krachtige videocommunicatieplatform met het vertrouwde netwerk en de service van Deutsche Telekom”, zegt Ryan Azus, Chief Revenue Officer bij Zoom. “Zooms missie is om communicatie naadloos en veilig te maken. Met het Zoom-platform verbinden we wereldwijd mensen met elkaar ongeacht landsgrenzen. Een belangrijk aspect daarin is een dienst die rekening houdt met de behoeften in verschillende landen en regio’s. Daarom hebben we onze diensten afgestemd op de behoeften van de Duitse markt met deze op maat gemaakte zakelijke oplossing.
Meer informatie is te vinden in het blog van Zoom.