Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»Zoom betaalt 12,5 miljard euro voor contactcenter leverancier Five9
Achtergrond

Zoom betaalt 12,5 miljard euro voor contactcenter leverancier Five9

19 juli 20213 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Zoom gaat het eveneens Amerikaanse Five9 overnemen, een bedrijf dat software maakt voor cloud-contactcenters. Het is de tweede grootste overname in de technologiesector van dit jaar en de grootste overname ooit van Zoom.

Five9 maakt cloudsoftware voor callcenters en klantenservices. De software voorziet medewerkers van relevante informatie wanneer zij een klant helpen. Ook bevat de software virtuele assistenten die bellers doorverbinden met het juiste loket.

Zoom wil zich gaan richten op de contactcentermarkt. Five9 is volgens Yuan daarom een goede aanvulling op Zoom Phone, de zakelijke versie van de belapp.

De acquisitie lijkt vooral bedoeld om Zoom producten te bieden nu werknemers terug naar kantoor gaan en fysieke vergaderingen houden. Het Californische bedrijf is de afgelopen anderhalf jaar fors gegroeid en heeft veel overnames gedaan. Zo kocht het bedrijf het cryptografieplatform Keybase.

Five9 maakt cloud contactcenter software. De software zal toegevoegd worden aan de Zoom Phone-dienst, de eigen VoIP-dienst van Zoom.

Five9 stevent dit jaar af op een omzet van bijna 550 miljoen dollar. Five9-oprichter Rowan Trollope krijgt de titel van ‘President’ bij Zoom en blijft ceo van Five9. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan Zoom-ceo Eric Yuan.

Hieronder het commentaar van Yuan op de deal:

“We verwachten dat deze overname de aanwezigheid van Zoom bij klanten zal helpen verbeteren en ons in staat zal stellen onze groeimogelijkheden op de lange termijn te versnellen door de contactcentermarkt van $ 24 miljard te betreden. Five9 is een pionier op het gebied van cloudgebaseerde contactcentersoftware. Het zeer schaalbare en veilige cloudcontactcenter levert een uitgebreide suite van gebruiksvriendelijke applicaties waarmee klantinteracties via veel verschillende kanalen kunnen worden beheerd en geoptimaliseerd. Door de Contact Center as a Service (“CCaaS”)-oplossing van Five9 te combineren met het brede communicatieplatform van Zoom, zal de manier waarop bedrijven contact maken met hun klanten transformeren en het klantbetrokkenheidsplatform van de toekomst bouwen.

De trend naar hybride werkenis het afgelopen jaar versneld, waardoor de verschuiving van contactcenters naar de cloud is versneld en de vraag van klanten naar op maat gemaakte en gepersonaliseerde ervaringen toeneemt. Tegenwoordig moeten ondernemingen klanten niet alleen in staat stellen om via hun voorkeurskanaal te communiceren, ze moeten hun teams ook in staat stellen meer te bereiken, en dit met empathie, doelgerichtheid en verbinding. We zijn er echt van overtuigd dat we samen klanten in staat zullen stellen de manier waarop ze zaken doen opnieuw vorm te geven en uitzonderlijke resultaten te leveren.

We hebben al een sterke vraag gezien naar Zoom Phone, ons moderne cloudtelefoonsysteem dat een digitaal alternatief biedt voor het bestaande telefoonaanbod, waardoor organisaties op nieuwe en handige manieren verbinding kunnen maken en communiceren om bedrijven in beweging te houden. Deze overname is een aanvulling op de groeiende populariteit van ons Zoom Phone-aanbod, waardoor we de groei van Zoom kunnen versnellen en een nog sterkere rol kunnen spelen bij het aansturen van de digitale toekomst, waardoor bedrijven en hun klanten dichter bij elkaar komen.”

Gerelateerd

Vorige artikelMWC21: Het is cloud wat de klok slaat
Volgende artikel Commissie stelt meer spectrum beschikbaar voor betere en snellere wifi

Gerelateerde berichten

Faillissement voor Amsterdams IoT satellietbedrijf Hiber

Petra Claessen (BTG) benoemd in Europees bestuur EUWENA

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!