Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Cases»Zetacom vernieuwt telefoniesysteem zorgorganisatie CuraMare
Cases

Zetacom vernieuwt telefoniesysteem zorgorganisatie CuraMare

14 maart 20222 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Zetacom gaat het telefoniesysteem van CuraMare vernieuwen. CuraMare biedt ziekenhuiszorg, thuiszorg en ouderenzorg en is de grootste zorgaanbieder op Goeree-Overflakkee, westelijk Voorne-Putten en Schouwen-Duiveland. Zetacom plaatst de telefonie in de datacenters van CuraMare, om centraal beheer mogelijk te maken. Daardoor ontstaat er één oplossing voor de organisatie, die daardoor efficiënter werkt.

CuraMare werkte aanvankelijk met een eigen telefooncentrale per locatie, wat het beheer onoverzichtelijk maakte. Zetacom centraliseert nu de telefonievoorziening van de zorginstelling. Hiervoor wordt de telefonievoorziening ingericht in de twee datacenters van CuraMare, maximaal redundant uitgevoerd. Dat wil zeggen dat wanneer een van de twee omgevingen uitvalt, de ander het werk naadloos overneemt; essentieel voor de kritieke communicatie in de zorg. Dit garandeert 24/7 bereikbaarheid.

Uniform communicatienetwerk

Zetacom realiseert een uniform communicatienetwerk tussen vaste en mobiele telefoons, evenals softphones, voor informatie-uitwisseling tussen telefoons en computer. De oplossingen en aangesloten telefoons hiervoor zijn van fabrikant Mitel. Zetacom migreert het bestaande DECT-telefonienetwerk naar de nieuwe telefonieomgeving, inclusief koppelingen met het bestaande verpleegoproep- en brandalarmsystemen. Daarvoor worden toestellen en andere oplossingen gebruikt van de fabrikant Ascom. Hierdoor ontstaat een geïntegreerde en daardoor snellere communicatie. De zorgmedewerkers kunnen dan direct inspelen op alarmeringen.

Stapsgewijs zorgcommunicatie moderniseren

Het centrale telefonienetwerk en de bijhorende draadloze infrastructuren draaien op de nieuwste technologie. Die brengt natuurlijk moderne functionaliteiten met zich mee. Zo beschikken CuraMare-medewerkers daardoor ook thuis over alle telefoniefaciliteiten. Bovendien is het nieuwe netwerk toekomstbestendig. Dankzij het centrale beheer en de nadruk op integratie, kan Zetacom gaandeweg nieuwe functionaliteiten ontwikkelen en koppelen.

Olav van de Reijken, Commercieel Directeur van Zetacom, vertelt over de samenwerking: “Zetacom is als system integrator gericht op het slimmer maken van communicatie. Ons doel: elke dag de communicatie nóg efficiënter maken. De grondige vernieuwing van CuraMares telefonienetwerk is een belangrijke stap in die keten van verbeteringen. We verheugen ons op de samenwerking.”

De samenwerking

De samenwerking is aangegaan voor ten minste vijf jaar en omvat de implementatie van het communicatienetwerk. Zetacom sluit stapsgewijs de locaties aan, tot ze allemaal onder het centrale netwerk vallen.

Gerelateerd

Vorige artikelEen op drie werknemers zoekt andere baan als er weer volledig op kantoor gewerkt moet worden
Volgende artikel Jamf komt met BYOD-oplossing om de privé devices van medewerkers te beveiligen

Gerelateerde berichten

Meer kantoor-irritaties sinds pandemie

Xelion en Cinnovate ontwikkelen telefonie-oplossing voor de zorg

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!