Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»Your.Cloud heeft in 2024 belangrijke stap gezet op weg naar ons doel;  #1 MSP van Europa
    Telecom

    Your.Cloud heeft in 2024 belangrijke stap gezet op weg naar ons doel;  #1 MSP van Europa

    30 januari 20255 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    John Reynders is CEO Your.Cloud 

    Wat was jouw meest verrassende inzicht of les in 2024, zowel zakelijk als privé? 

    Voor mij is het de AI paradox. Naarmate AI steeds normaler wordt, zal de waarde van betrouwbare persoonlijke relaties toenemen. De AI-paradox voorspelt dat, naarmate er meer informatie wordt gecommuniceerd, er een toenemende behoefte zal zijn aan informatie van vertrouwde bronnen. Wie kun je vertrouwen? Informatie kan worden gewantrouwd wanneer mensen vermoeden dat deze door AI is gegenereerd. Mensen zullen zich meer bewust worden van het vermogen van AI om overtuigende maar ongeldige informatie te verstrekken. Geldige informatie kan ook voor negatieve doeleinden worden gebruikt. Het resultaat zal een toename zijn van scepsis over wat er op schermen wordt geschreven en afgebeeld en het belang van betrouwbare persoonlijke relaties laten toenemen. 

    Welk besluit of strategie in je organisatie heeft dit jaar de grootste impact gehad en waarom? 

    Your.Cloud heeft in 2024, met het bereiken van de #1 positie in Nederland en het doen van de eerste buitenlandse overname, een heel belangrijke stap gezet in het volbrengen van ons doel, de #1 MSP van Europa worden. Internationaliseren heeft een grote impact op een bedrijf, omdat alle beslissingen die je neemt, doorvertaald moeten kunnen worden naar lokale situaties, of soms op sommige plekken misschien wel helemaal niet gaan werken. Wij werken en denken volgens een decentraal model. Dat betekent dat we veel autonomie bij onze bedrijven laten en dus ook lokaal binnen de landen in kwestie. Het is dan soms balanceren tussen wat je als groep wilt doen of uitstralen en hoe je dat op lokaal niveau uitvoert of laat zien. 

    Welke technologische innovatie of trend binnen de IT/Telecomsector vind je op dit moment onderbelicht, maar zal in de toekomst groot worden? 

    Automation en AI – Iedereen heeft het erover, maar het wordt nog te weinig omgezet in concrete toepassingen die leiden tot een betere klant- of medewerkers ervaring en productiviteitsverbetering. Wanneer wij een bedrijf overnemen, zien we vaak dat veel werkzaamheden op bijvoorbeeld servicedesks of andere afdelingen handmatig worden gedaan. En dat, terwijl daar hele mooie ondersteunende automatiseringsoplossingen voor zijn, bijvoorbeeld met behulp van AI. We zitten als BV Nederland tegen een ‘flatliner’ aan qua arbeidsproductiviteit en talent is schaars, we moeten dus echt voor alle innovaties en technologieën openstaan. Dit om te ontdekken hoe we meer tijd overhouden voor de klant, en minder tijd kwijt zijn aan administratie en repeterend werk. 

    Als je één bedrijf binnen de sector mocht kiezen dat écht het verschil maakte in 2024, welke zou dat zijn? 

    Microsoft; de samenwerking met OpenAI en de introductie van Copilot heeft de toegankelijkheid van AI echt gedemocratiseerd. De verschillende Copilots in de hele Microsoft suite maken het werk zoveel makkelijker. Daardoor komen we er soms ook achter dat we van sommige applicaties in het brede Microsoft portfolio misschien nog maar het topje van de ijsberg gebruikten, simpelweg omdat we gewoon niet wisten wat er allemaal mee kon. Wat ik vooral indrukwekkend vond, is de snelheid waarmee ze dit gedaan hebben. Zo’n grote verandering zo snel embedden in je belangrijkste diensten is bijzonder knap. 

    Wat is de grootste uitdaging of kans die je ziet voor de sector in 2025, en hoe gaan jullie als organisatie hiermee om? 

    Oplopende druk op het gebied van compliance, cybercrime en druk op de arbeidsmarkt blijven hete hangijzers voor veel MSP’s. Zeker de kleine en middelgrote MSP’s zullen veel moeten investeren om relevant te blijven voor klanten en medewerkers. Dat betekent voor ondernemende MSPs vaak dat ze moeten doordenken en investeren voor de volgende stap. En dat, terwijl ze hun bestaande klanten en business draaiende moeten houden. Dat is een ingewikkelde balans. We zien dat MSPs die zich aansluiten bij Your.Cloud gesteund voelen om deze uitdaging het hoofd te bieden, door de grotere familie waar ze onderdeel van worden. Bijvoorbeeld met kennis, onderlinge samenwerkingen, schaalvoordeel of simpelweg groeikapitaal. 

    Wat is je persoonlijke mantra of leidraad voor het komende jaar, zakelijk en privé? 

    Mijn missie blijft onveranderd, om het onmogelijke mogelijk te maken door mensen, teams en organisaties in staat te stellen om hun volle potentieel te realiseren. Onderliggend zijn quotes van Ghandi en Mohammed Ali hiervoor een bron van inspiratie; Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever’ en ‘Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they’ve been given than to explore the power they have to change it.’ 

    Welk onverwacht advies zou je de lezers willen meegeven om zichzelf of hun bedrijf in 2025 verder te laten groeien? 

    Durf te experimenteren en fouten te maken. Als je blijft doen wat je deed dan krijg je in de IT niet wat je kreeg, maar elke dag een beetje minder. Praat met andere vertrouwde ondernemers over wat zij hebben geprobeerd en leer van elkaar, maar zorg vooral dat je vooruit blijft gaan en niet afwacht. Hou zelf het initiatief en leun niet achterover. 

    Bekijk meer van dit soort berichten.

    Gerelateerd

    Vorige artikelOdido Business en Anapaya introduceren nieuwe security-technologie SCION
    Volgende artikel Directie Techone uitgebreid met Joris Meewisse

    Gerelateerde berichten

    mitel-bereikt-mijlpaal-van-drie-miljoen-cloud-abonnees

    Mitel rondt herstructurering af en richt zich op toekomst als gezonde organisatie

    smartphones

    Smartphones krijgen met EU-energielabels transparantie over duurzaamheid en levensduur

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!