Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Telecom»Xelion hosted VoIP/UC platform geïntegreerd met WhatsApp Business
Telecom

Xelion hosted VoIP/UC platform geïntegreerd met WhatsApp Business

15 april 20203 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Door de integratie van WhatsApp Business in Xelion kunnen organisaties vanaf nu ook via WhatsApp communiceren met hun doelgroep. Naast inkomende chat, sms en telefonische oproepen is het nu mogelijk om ook inkomende WhatsApp berichten op één centrale plek in Xelion te ontvangen, af te handelen en te beheren.

Door integratie van WhatsApp Business in Xelion7 kunnen zakelijke organisaties met een WhatsApp Business account vanaf nu 1-op-1 het gesprek aangaan met consumenten via ’s wereld meest populaire messaging kanaal. Xelion is daarmee de eerste zakelijke aanbieder die berichten op basis van WhatsApp integreert in zijn hosted VoIP/UC platform. Daarmee wordt elk klantcontact dat plaatsvindt via telefonie, webchat, sms of WhatsApp georganiseerd en beheerd in één totaaloplossing. Deze aanpak zorgt ervoor dat de service naar bedrijven en consumenten stukken eenvoudiger en doelgerichter kan worden opgezet.


WhatsApp Business en de koppeling met Xelion

WhatsApp Business toevoegen als customer care kanaal opent voor bedrijven de deur naar een verbeterde en efficiëntere klantenservice, goede mogelijkheden om de omzet te verhogen en de druk op de klantenservice te verminderen. Consumenten kunnen bedrijven met een WhatsApp Business Account nu direct benaderen via het vertrouwde kanaal welke ze dagelijks al veel gebruiken in de communicatie met vrienden en bekenden.

Met de integratie van Xelion met WhatsApp Business kunnen Xelion gebruikers hun eigen WhatsApp Business Account koppelen aan de Xelion Contactcenter module. Agenten kunnen dan WhatsApp berichten ontvangen en direct ook vanuit Xelion een reactie terug sturen. De conversatie die vervolgens ontstaat wordt hierbij centraal in Xelion vastgelegd. Omdat Xelion ook integratie naar onder meer Power BI en CRM applicaties ondersteunt, kan de informatie en contacthistorie die centraal is vastgelegd optimaal in kaart worden gebracht en geanalyseerd worden. Hierdoor kunnen organisaties hun service levels beter monitoren en aansturen op het gebruik van de meest effectieve kanalen.


De samenwerking tussen Xelion met CM.com

De integratie tussen Xelion en WhatsApp Business is tot stand gekomen in samenwerking met CM.com. CM.com is officieel WhatsApp Business Provider en daarmee door Facebook aangesteld om geïnteresseerde bedrijven te faciliteren in het aansluiten van WhatsApp Business accounts. Daarnaast ondersteunt en levert CM.com API gebaseerde integraties met Software – en Applicatieproviders. Xelion en CM.com, twee van origine Nederlandse bedrijven werken al vele jaren samen als het gaat om integratie van technologie. Dit heeft eerder al geresulteerd in een succesvolle koppeling met het Voice Platform (SIP Trunk) van CM.com en de integratie van de SMS diensten met het Xelion-platform. Volgens Micha Cohen van Xelion was het dan ook een logische stap om ook de WhatsApp integratie via CM.com op te tuigen.

Jeroen Glabbeek, CEO CM.com:  “De diensten van zowel Xelion als van CM.com zijn gericht op het optimaal gebruiken en het op innovatieve wijze inzetten van communicatiekanalen. Consumenten kiezen vandaag de dag graag zelf wanneer en op welke wijze ze met bedrijven willen communiceren. De mobiele telefoon en de daarop geïnstalleerde populaire chat apps zoals WhatsApp en Apple Business Chat spelen een steeds grotere rol bij het bepalen van hun voorkeur. Het is goed te zien dat Xelion inspeelt op deze ontwikkeling door WhatsApp Business als meest populaire kanaal te integreren in haar software.“

Gerelateerd

Vorige artikelMASS IT gaat over in de Apple Authorised Enterprise Reseller Pro
Volgende artikel OPPO introduceert twee 5G-smartphones met dunste design: de OPPO Find X2 Neo en Find X2 Lite

Gerelateerde berichten

Petra Claessen (BTG) benoemd in Europees bestuur EUWENA

De Papieren Generaal

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!