Xelion en Cinnovate hebben samen een geïntegreerde telefonie-zorgoplossing ontwikkeld die mensen met een beperking zo veel mogelijk zelfstandigheid biedt. Dankzij het communicatieplatform van Xelion heeft de zorgoplossing van Cinnovate optimale bereikbaarheid. “Onze diensten sluiten perfect op elkaar aan”, aldus directeur Sietse Dugour van Cinnovate.
Cinnovate ontwikkelt al meer dan 30 jaar producten die voldoen aan de waarden die passen bij een familiebedrijf. Dit betekent dat mensen voor elkaar zorgen en er op belangrijke momenten voor elkaar zijn. Tegen die achtergrond is het bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen van technologieën die mensen met een beperking zo veel mogelijk zelfstandigheid bieden in hun eigen woning.
De diensten van Cinnovate worden volgens commercieel directeur Sietse Dugour altijd ontwikkeld vanuit het perspectief van de cliënt en met de vraag hoe zij zo zelfstandig mogelijk kunnen wonen. “Denk hierbij aan zelf de verlichting of rolgordijnen kunnen bedienen”, zegt Dugour. “Daarnaast faciliteren we zorgmedewerkers om cliënten zoveel mogelijk zaken zelfstandig te laten oppakken. Veiligheid is een van de belangrijkste zekerheden die we cliënten en medewerkers bieden. Verder helpen we zorgorganisaties met efficiency, want als mensen zelfstandig kunnen wonen, is de zorgvraag ook lager. Het uitgangspunt is zelf doen wat kan, zorg als het moet.”
Samenwerking met Xelion
Cinnovate gebruikt het platform van Xelion al jaren als telefooncentrale. In de huidige samenwerking kan Cinnovate meer diensten ontwikkelen op het Xelion-platform. “Met name de openheid van Xelion maakt het mogelijk de diensten voor klanten te integreren”, zegt Dugour. “Op onze smartphones draait nu de Assist App, ons oproepsysteem voor medewerkers. Dankzij de koppeling met Xelion kunnen we nu in de Assist App ook telefoniefuncties geïntegreerd aanbieden.”
Vervolgstappen
Verdere uitbreiding van de functionaliteit staat inmiddels op de agenda als vervolgstap in de samenwerking tussen Xelion en Cinnovate. Deze integratie wordt stap voor stap verder ontwikkeld. “Een adressenboek, doorschakelen en chat zijn drie functies die erg belangrijk zijn voor het zorgpersoneel”, vervolgt Dugour. “We hebben een eigen chatplatform, maar we zouden het mooier vinden als dit ook in Xelion kan worden verwerkt voor het kantoorpersoneel bij de zorginstellingen. Inloggen moet automatisch worden overgezet zodat gebruikersnaam en wachtwoord synchroniseren met het Xelion-platform. Op deze manier kan het zorgpersoneel ook toestelonafhankelijk werken. Als we dit voor elkaar hebben, zijn we echt uniek in de markt.”
Geïntegreerde zorgoplossing
In de verdere toekomst wil Xelion graag doorgroeien met Cinnovate, geeft oprichter Micha Cohen van Xelion aan. “Cinnovate heeft veel klanten in de zorgsector en biedt een dienstenpakket aan zorgoplossingen. In die samenwerking zijn wij graag een vaste partner. Een complete geïntegreerde zorgoplossing biedt zowel Cinnovate als Xelion namelijk een echt unieke toegevoegde waarde. En als onze verdienmodellen in stand blijven, is het echt een win-win situatie.”