Afgelopen jaar zette Youfone grote stappen in de zakelijke telecommarkt, Directeur Youfone Zakelijk Wouter Borst was daar intensief bij betrokken.
Hoe kijk je terug naar 2022 en waarom?
Ik kijk met heel veel plezier, waardering en trots terug naar 2022. Het jaar is voorbij gevlogen. Het was ook het jaar waarin activatie van én aandacht voor onze partners centraal heeft gestaan. Hoewel ik vooraf veel vertrouwen had in onze formule is het toch lekker dat onze partners daadwerkelijk met onze dienstverlening aan de slag zijn gegaan en we samen keihard zijn gegroeid.
Wat waren zakelijk gezien voor jou en je organisatie de meest opvallende momenten/gebeurtenissen afgelopen jaar?
Zakelijk hebben we veel mooie successen beleefd als we kijken naar groei in partners en zakelijke eindklanten. Hoewel deze successen ontzettend belangrijk zijn vind ik de persoonlijke momenten minstens net zo belangrijk. Daarom staan voor mij persoonlijk de volgende momenten bovenaan:
- Kopenhagen. Youfone is sponsor van Team DSM en zo hebben we met een aantal partners de start van de Tour de France in Kopenhagen bezocht. Een waardevol weekend waarin we elkaar op zowel zakelijk als persoonlijk vlak hebben leren kennen.
- Het 5-jarig jubileum van Rob Smit. Rob was de eerste medewerker in dienst, wat destijds nog Datri B.V. heette. Rob is niet materialistisch, maar houdt van cocktails en barbecueën in de zon. We hebben Rob dan ook naar kantoor gelokt en verrast met een barbecue in het Vroesenpark in Rotterdam. Een kleedje met ballonnen, muziek en een koelbox vol cocktails en hapjes maakte dit een onvergetelijke avond.
En privé?
Privé heb ik niet veel nodig. Ik geniet van kleine momenten, zoals een mooie wandeling in het bos of een diepgaand gesprek met een van mijn zoons als we een uurtje op de scooter zitten of als we een voetbal wedstrijd van Feyenoord bezoeken. Maar misschien wel het mooiste moment is dat de jongste telg (7jaar) zelf het initiatief heeft genomen om eens per twee weken een vriendschappelijk huisbezoek te plannen bij eenzame ouderen.
Wat is je verwachting en visie voor 2023, dan zowel voor de hele markt als voor jullie organisatie?
Ik verwacht dat de Telecom-en IT markt in 2023 verder zal consolideren. Daarnaast zie ik de behoefte van zakelijk klanten om alle diensten bij één Telecom- en IT dienstverlener onder te brengen verder toenemen, terwijl het tekort aan kundige commerciële én technische mensen verder toe zal nemen. De rol van Youfone Zakelijk is om onze partners te helpen met deze uitdagingen door ze kwalitatief hoogwaardige diensten aan te bieden die eenvoudig zijn in beheer, zodat de operationele druk op de organisatie van onze partners laag blijft.
Van welke ontwikkeling verwacht je in 2023 het meest qua succes/groei/aandacht?
Dit is en blijft onze mobiele Sim Only dienst. Uiteraard staat deze dienst binnen Youfone Zakelijk niet stil. Zo staan er een aantal mooie ontwikkelingen op de agenda, zoals de komst van 5G, maar ook een aantal hele mooie nieuwe functionaliteiten in ons online beheerportaal.
Heb je goede voornemens voor volgend jaar? En anders mag je ons wel wat tips meegeven.
Met de goede voornemens ben ik al begonnen (waarom wachten?). Iets meer sporten en meer kennis en bewustwording opdoen op het gebied van milieu en duurzaamheid. Zakelijk wil ik volgend jaar zelf wat vaker bij onze partners op bezoek gaan om te luisteren naar de wensen en behoeften uit de markt. Uiteindelijk is dat essentieel voor de continuïteit van mijn bedrijf.