De Belgische start-up Wetime gaat samen met VodafoneZiggo en Packet Ship de AI-technologie van Wetime naar hotelkamers brengen, te beginnen met een proefproject in het innovatieve Teaching Hotel in Maastricht, dat is gelieerd aan de Hotel Management School in Maastricht. Het platform maakt gebruik van AI om aangepaste reisroutes te maken, rekening houdend met variabelen zoals budget, groepsdynamiek en persoonlijke voorkeuren. Door Wetime op te nemen in hun roomservice, kunnen hotelgasten via hun tv scherm met behulp van AI een activiteit of trip plannen op basis van 150.000 activiteiten, 250.000 hotelopties en 45.000 restaurants wereldwijd. Packet Ship levert een geïntegreerde set VOD- en OTT-componenten en -oplossingen voor entertainment- en horecabedrijven over de hele wereld.
Nieuwe standaard
“De integratie van Wetime in het Packet Ship’s Guide-platform markeert een belangrijke sprong voorwaarts in het leveren van gepersonaliseerde reiservaringen”, zegt Jan-Pieter Gerritsen, een vertegenwoordiger van Packet Ship. In tegenstelling tot traditionele AI-platforms die one-size-fits-all-oplossingen bieden, stemt de AI-technologie van Wetime reiservaringen af op individuele smaken en voorkeuren, waardoor een nieuwe industriestandaard wordt gezet in een zeer concurrerende markt.
“We vinden het essentieel om voorop te blijven lopen op het gebied van AI-technologie, een vakgebied dat steeds belangrijker wordt in de hotelbranche”, zegt Eelco Holwerda van het Teaching Hotel. De geloofwaardigheid van Wetime wordt verder versterkt door de selectie voor de komende Web Summit’s Growth Summit, een elitebijeenkomst van ’s werelds meest innovatieve bedrijven. “Gekozen worden voor de Growth Summit is niet alleen een eer; het is een bevestiging van het baanbrekende potentieel van Wetime”, voegt Sietse Schelpe, mede-oprichter van Wetime, toe.
Ambitieus
Wetime is, in lijn met zijn ambitieuze groeistrategie, actief op zoek naar zijn eerste ronde investeerders om zijn expansie naar nieuwe markten te stimuleren. Het bedrijf maakt gebruik van het platform van de prestigieuze Growth Summit van Web Summit om in contact te komen met potentiële strategische partners. Hun doel is om de initiële investeringen veilig te stellen die hen de komende jaren zullen stimuleren om zelf gefinancierd te worden in België en op het Europese continent. Dit is een unieke en aantrekkelijke kans voor investeerders om deel te nemen aan een baanbrekende AI-gedreven reis- en horecaonderneming die klaar is voor wereldwijde disruptie.